ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی در جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3924347
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

ثبت‌نام متقاضیان راه‌اندازی کسب‌و‌کارهای خانگی در جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌و‌بختیاری از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پس از اجرای موفق طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به‌صورت نمونه در چهارمحال‌وبختیاری و همزمان در هشت استان دیگر کشور در سال‌های 96 تا 98 اجرا شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم بر اجرای طرح در 31 استان کشور به‌منظور رونق اقتصادی خانواده‌ها و نیز تحقق شعار سال و برای توسعه مشاغل خانگی و رفع بیکاری گرفت.

وی ادامه داد: در اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد توسعه‌ای و تسهیل‌گر در اجرای طرح نمونه مشاغل خانگی در سه سال اخیر در سه فاز نیازسنجی، مزیت‌شناسی و ظرفیت‌سنجی مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان، مبتنی بر الگوی توسعه مشاغل خانگی بسیار موفق عمل کرد و نتیجه این عملکرد تعمیم این طرح در سطح کشور شد.

رضایی با اشاره به سهمیه 800 نفری استان در طرح جدید، گفت: در این طرح سهمیه 800 نفر به استان اختصاص یافته است که متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام تا پایان وقت اداری روز یکشنبه، 6 مهرماه به سامانه طراحی شده از سوی جهاددانشگاهی، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی گفت: پس از ثبت‌نام متقاضیان، جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح، نسبت به پایش و راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های مربوط اقدام خواهند کرد.

رضایی توانمندسازی و اتصال به بازار را از شاخص‌های طرح دانست و گفت: در طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی، پایدارسازی شغل به‌واسطه استفاده از ظرفیت کارآفرینان موفق و بخش خصوصی و عدم نیاز به تسهیلات از اولویت‌هاست که با شناسایی مزیت‌های شغلی هر شهرستان و نیز توانمندسازی و آموزش و در نهایت با اتصال به بازار و ایجاد شبکه فروش که صورت می‌گیرد به این اولویت‌ها دست خواهیم یافت.

یادآور می‌شود، متقاضیان ایجاد کسب و کار خانگی می‌توانند تا 6 مهرماه با مراجعه به سامانه inhb.ir برای ثبت‌نام اقدام و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03833380723 تماس گرفته و یا به مراکز آموزشی جهاد‌دانشگاهی در سطح استان مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha