برگزاری وبینار تخصصی «دفاع مقدس» در جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 3925672
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

برگزاری وبینار تخصصی «دفاع مقدس» در جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد

وبینار تخصصی با محور دفاع ایران تا سوریه با موضوع حضور نظامی ایران در منطقه به‌همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

وبینار تخصصی «دفاع مقدس» در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، سردار حسن حکمتیان‌راز، فرمانده تیپ 48 فتح امروز، 6 مهرماه گفت: دوران دفاع مقدس ما دوران طلایی بود که مردم در قالب بسیج مردمی جهت دفاع از میهن‌شان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی افزود: عده‌ای جان دادند و شهد شیرین شهادت را نوشیدند عده‌ای بخشی از جسم خود را دادند و جانباز انقلاب شدند و همه به نوبه خود در این جنگ ایثار و از خودگذشتگی کردند.

فرمانده تیپ 48 فتح بیان کرد: 38 کشور رژیم بحث عراق را در جنگ علیه ما یاری دادند و حتی کشور اردن تیپ مکانیزه خود را وارد جنگ با ما کرد اما مدیریت امام خمینی(ره) و همراهی مردم با ندای لبیک رهبرشان و معنویت رزمندگان ما باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس شد.

حکمتیان‌راز تصریح کرد: دولت غربی بعد از این شکست در جنگ علیه ما با سال‌ها برنامه‌ریزی راه‌اندازی داعش را در دستور کار خود قرار دادند و به‌دنبال تولید قدرت سیاسی در منطقه افتادند؛ چراکه با راه‌اندازی جنگ عراق علیه ایران به نتیجه نرسیدند و آمدند اسلام افراطی داعش را راه‌اندازی کردند و امام خامنه‌ای این بار فرمانده جنگ را به سردار سلیمانی دادند با آن تفکر ناب و فاطمیون و سایر گروه‌های جهادی به ما پیوستند و مقابل داعش وحشی ایستادند.

وی ابراز کرد: داعش در یک روز هزاران نفر را سر برید و کشورهای غربی فیلم آن را به جهانیان نشان دادند که بگویند اسلام چنین است و هدفشان بدنام کردن اسلام بود که این هدفشان نیز به‌همت جبهه مقاومت ناب محمدی ما و سایر ناکارآمد شد.

فرمانده تیپ 48 فتح یادآور شد: سوریه در 8 سال دفاع مقدس به همراه چند کشور ما را یاری داد و حافظ اسد تا آخر جنگ تحمیلی ما را کمک دادند و ما نیز در سوریه علیه داعش به یاری آنان رفتیم. دلیل بعدی از حضور داعش در سوریه تصرف ایران بود تا سوریه؛ چراکه داعش تا لب مرز ما رسیده بود پس این یک دلیل عمده دیگر بود که باعث شد ما مقابل داعش بایستیم.

وی بیان کرد: دولت بشار اسد یک دولت مشروع بود که رئیس جمهورش از ما تقاضای حضور در سوریه کرد ما هم در جنگ سوریه جهت ظلم‌ستیزی حضور پیدا کردیم تا از حرم اهل بیت(ع) دفاع کنیم، پس ما شدیم مدافعان حرم و اصلاً در بحث سوریه بحث شیعه و سنی نداشتیم و هدف ما دفاع از یک کشور همسایه و جبهه مقاومت بود.

انتهای پیام
captcha