آمادگی چهارمحال و بختیاری برای برپایی مجمع عمومی اتحادیه استان
کد خبر: 3925906
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

آمادگی چهارمحال و بختیاری برای برپایی مجمع عمومی اتحادیه استان

با توجه به گذشت دو ماه از موعد برپایی مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، این استان برای برپایی انتخابات آماده و منتظر اعلام زمان از سوی اتحادیه قرآنی کشور است.

به گزارش ایکنا؛ انتخابات مجمع عمومی قرآن استان‌ها، سه‌ساله برگزار می‌شود و اکنون که زمان برگزاری انتخابات این مجامع فرا رسیده است، استان چهارمحال و بختیاری نیز آمادگی خود را اعلام کرد.

زمان برپایی مجمع انتخابات استان چهار محال و بختیاری در تاریخ 12 مردادماه بود، اما به دلیل شیوع موج سوم بیماری کرونا و عدم تشکیل به موقع اتحادیه کشوری، این امر انجام نشد.

حیدرقلی صدقی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان چهارمحال بختیاری گفت: با توجه به تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی، تعیین مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و همچنین برگزاری نخستین نشست اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری و مدیران عامل اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها، مقرر شد، فرآیند و برنامه‌ریزی زمان انتخابات مجامع اتحادیه‌ها، به همه استان‌ها اعلام و این فرایند با حضور نمایندگان اعزامی انجام شود.

 دریافت 48 میلیون تومان اعتبار از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی

هم‌اکنون تعداد 62 مؤسسه و تشکل قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری، مشغول به فعالیت هستند و در حمایت مالی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از مؤسسات آسیب دیده در کرونا، در مجموع 48 میلیون تومان به حساب 48 مؤسسه قرآنی دارای شرایط، مبلغ یک‌میلیون تومان واریز شد.

همچنین تعداد انگشت‌شماری از مؤسسات چهارمحال و بختیاری، موفق به ثبت‌نام در سامانه «کارا» وابسته به وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی برای دریافت تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد شده‌اند. البته برخی از مؤسسات قرآنی به دلیل به‌روز نبودن اطلاعات موفق به نام‌نویسی در این سامانه نشده‌اند. هم‌اکنون ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری، طرح پایش از مؤسسات قرآنی را با هدف به‌روزرسانی  اطلاعات آنها آغاز کرد.

انتهای پیام
captcha