ضوابط «عضویت دستگاه‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی» ابلاغ شد
کد خبر: 3925951
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

ضوابط «عضویت دستگاه‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی» ابلاغ شد

مصوبه ضوابط عضویت دستگاه‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیسیون‌ها که در جلسه چهل‌ونهم شورا به تصویب رسید، ابلاغ شد.

ابلاغ مصوبه «ضوابط عضویت دستگاه‌ها در شورای توسعه فرهنگ قرآنی»

به گزارش ایکنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی مصوبه ضوابط عضویت دستگاه‌ها در جلسات شورای توسعه و کمیسیون‌ها را ابلاغ کرد. این موضوع در چهل‌و‌نهمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که هفتم مردادماه سال جاری برگزار شد، به تصویب رسید.

در این ابلاغیه آمده است: «در اجرای تبصره 2 ماده 5 منشور توسعه فرهنگ قرآنی و تبصره 10 ماده 9 آئین‌نامه شورا و به منظور مدیریت تقاضاهای عضویت در شورا، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها، در ضمن توسعه مشارکت نهادها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها، شورای توسعه فرهنگ قرآنی ماده الحاقی به آئین‌نامه شورا را به شرح زیر تصویب کرد.»

ماده 13 – ضوابط عضویت دستگاه‌ها در جلسات شورا و کمیسیون‌ها

1 – عضویت دستگاه‌های جدید در شورای توسعه فرهگ قرآنی منوط به احراز مأموریت قرآنی دستگاه در بیش از یک بخش از زیرمجموعه‌های حوزه‌های تخصصی، داشتن ساختار سازمانی قرآنی حداقل در سطح اداره‌کل و حضور رئیس دستگاه در جلسات است.

2 – عضویت دستگاه‌های جدید در کمیسیون‌ها منوط به احراز مأموریت قرآنی در حداقل یک بخش از فعالیت‌های قرآنی، داشتن ساختار سازمانی قرآنی حداقل در سطح اداره و حضور نماینده دستگاه در سطح معاون وزیر یا همتراز آن است.

3- عضویت سایر دستگاه‌ها در کارگروه‌های کمیسیون‌ها یا کمیته‌های ذیل آنها مشروط به حضور نماینده دستگاه در سطح مدیرکل خواهد بود. کارگروه‌ها متولی هماهنگی و توسعه یک بخش از یک حوزه تخصصی با اختیار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هستند که با ریاست معاون وزیر یا همتراز تشکیل می‌شوند و از حداقل یک کارشناس دبیرخانه برخوردارند.

تبصره 1 – داشتن مخاطب ملی و فراگیر همراه با برخورداری از برنامه راهبردی قرآنی در چارچوب منشور توسعه فرهنگ قرآنی و اسناد راهبردی آن پیش‌شرط عضویت‌ها خواهد بود.

تبصره 2 – با احراز دوره‌های مأموریت، ساختار و سطح حضور اعضاء، درباره نحوه حضور دستگاه در جلسات شورا، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام
captcha