اعلام فراخوان تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی در کردستان
کد خبر: 3926382
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

اعلام فراخوان تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی در کردستان

مدیرکل ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان هفتمین دوره جشنواره «تقدیر از مروجان کتابخوانی کشور» با رویکرد توجه به فضای مجازی در سطح استان کردستان خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کشور را با رویکرد توجه به فضای مجازی به همت شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره با توجه به شرایط به وجود آمده و شیوع ویروس کووید ۱۹ علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره، بخش نگاه ویژه بر اساس توجه به فضای مجازی و مروجان کتاب در حوزه‌های بهداشت و کتاب درمانی، آموزشگران مروج کتاب (معلم، مربی، استاد)، مادران مروج کتاب، مبادله کنندگان کتاب‌های خانگی مروج کتاب، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مروج کتاب برگزار خواهد شد.

مدیرکل ارشاد کردستان بیان کرد: بر اساس این فراخوان، مروج کتاب‌خوانی کسی است که با طراحی و اجرای فعالیت‌های مستمر، کتاب‌خوانی را گسترش می‌دهد و یا فرایند خواندن را لذت‌بخش‌تر، عمیق‌تر و تأثیرگذارتر می‌کند. مستندات شامل گزارش‌های مختلف، عکس، فیلم، فایل‌های صوتی، بازتاب‌های رسانه‌ای، گزارش‌های مکتوب، گواهی‌نامه، تقدیرنامه، تفاهم‌نامه و قراردادها در قالب‌های مختلف با توجه به رویکرد مجازی جشنواره، تمامی مستندات به‌صورت الکترونیکی ارسال شود.

رستمی بیان کرد: این رقابت در بخش‌های گروه‌ها و افراد مروج کتاب‌خوانی برگزار می‌شود و در بخش افراد نیز هر فرد که ‌در زمینه ترویج کتاب‌خوانی فعالیت داوطلبانه داشته باشد می‌تواند در این رقابت شرکت کند.

وی به بخش نگاه ویژه این دوره از جشنواره اشاره و اعلام کرد: در این بخش از مروجان کتاب در حوزه‌های درمانی و کتاب درمانی، آموزشگران مروج کتاب (معلم، مربی، استاد)، مادران مروج کتاب، مبادله‌کنندگان کتاب‌های خانگی مروج کتاب، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مروج کتاب، تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیرکل ارشاد کردستان بیان کرد: تأثیر پایدار در گسترش کتاب‌خوانی میان مردم، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها و شیوه‌های اجرایی، استفاده حداکثری از فضای مجازی برای برنامه، استفاده مناسب از مشارکت مردم و چهره‌ها، استفاده خلاقانه و بهینه از امکانات و ظرفیت‌های عمومی و مردمی، قابلیت معرفی به سایر مناطق به‌عنوان الگو، اثربخشی فعالیت‌های کتاب‌خوانی در رفتارهای اجتماعی یا فعالیت‌های عمومی مردم، فعالیت به شکل داوطلبانه (شاخص ترجیحی)، فعالیت در قالب گروهی (شاخص ترجیحی) از شاخص‌های انتخاب افراد و گروه‌های برگزیده است.

وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان و فعالان ترویج کتاب‌خوانی می‌توانند گزارش‌ها و مستندات فعالیت‌هایشان در زمینه ترویج کتاب‌خوانی را به همراه تکمیل فرم‌ها تا پایان وقت اداری ۲۹ آبان ۱۳۹۹ به دبیرخانه هفتمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتاب‌خوانی ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha