توقف مشروط حملات «گروه‌های مقاومت عراق» علیه نیروهای امریکایی
کد خبر: 3928465
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵

توقف مشروط حملات «گروه‌های مقاومت عراق» علیه نیروهای امریکایی

«گروه‌های مقاومت عراق» با صدور بیانیه‌ای به آمریکا درباره هرگونه فریبکاری و تعلل در خروج نیروهایش از عراق هشدار داده و اعلام کردند که در راستای احترام به تلاش‌های حسنه برخی شخصیت‌های ملی و سیاسی برای ترسیم زمان‌بندی محدود اخراج نیروهای آمریکایی، به این نیروها فرصت و مهلت مشروط می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سنترال، کمیته هماهنگ‌سازی «گروه‌های مقاومت عراق» با صدور بیانیه‌ای به آمریکا درباره هر‌گونه فریب‌کاری و تعلل در خروج نیروهای آمریکایی از عراق و دور زدن خواسته عراقی‌ها هشدار داد.

در این بیانیه آمده است: به دولت آمریکا درباره تداوم حضور نظامیان این کشور در عراق هشدار می‌دهیم. در صورت عدم تحقق خواسته مردم عراق، ناچار خواهیم شد به مرحله تهاجمی پیشرفته منتقل شویم.

کمیته هماهنگ‌سازی گروه‌های مقاومت ضمن پذیرفتن حملات به نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کرد که به نیرو‌های بیگانه فرصت مشروط داده می‌شود تا برای خارج کردن نیرو‌های خود از عراق جدول زمانی تعیین کنند.

در ادامه بیانیه گروه‌های مقاومت عراق آمده است: ما به دولت آمریکا در خصوص فریبکاری، وقت‌کشی و تعلل در تحقق اصلی‌ترین مطالبه ملت عراق درباره خروج نیروهای بیگانه از عراق هشدار می‌دهیم.

گروه‌های مقاومت افزودند: آمریکا خود را در موقعیت عدم توانایی در حفاظت از سربازان خود حتی در پایگاه‌های مستحکم و مجهز به جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی می‌یابد، لذا سعی دارد با واسطه کردن برخی‌ها، جلوی عملیات مقاومت را بگیرد.

گروه‌های مقاومت عنوان کردند که اشغالگران امریکایی نتوانستند این حملات را تاب بیاورند، لذا دست به جنگ روانی زده تا دیدگاه جامعه عراق را از رهگذر تهدید به پیامدهای سیاسی و اقتصادی تغییر دهد؛ پیامدهایی که می‌تواند در صورت بسته شدن سفارت امریکا، گریبان عراق را بگیرد.

طبق سند منتشر شده، گروه‌هایی که در زمره «مقاومت عراق» قرار دارند عبارتند از: عصائب اهل حق، الاوفیاء، جند الامام، النجباء، گردان‌های سیدالشهداء، گردان امام علی، سرایا عاشوراء و الخراسانی.

انتهای پیام
captcha