تعامل سازمان قرآنی دانشگاهیان و وزارت بهداشت در حوزه بین‌الملل
کد خبر: 3934422
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
در بازدید رئیس مرکز قرآنی وزارت بهداشت از ایکنا مطرح شد؛

تعامل سازمان قرآنی دانشگاهیان و وزارت بهداشت در حوزه بین‌الملل

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت امروز از بخش‌های مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، روح‌الله محمدعلی‌نژاد عمران، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، 20 آبان‌ماه از تحریریه‌های فارسی و بین‌الملل ایکنا، استودیومبین و دیگر مراکز سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بازدید کرد و در ادامه نشستی به منظور بیان ظرفیت‌های مشترک دو نهاد، با حضور محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل ایکنا برپا شد.



حسنی در این دیدار ضمن تبریک و آرزوی موفقیت در مسئولیت رئیس جدید مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر، سازمان قرآنی دانشگاهیان، چهار گروه پژوهشی را در ذیل مرکز مطالعات میان‌شته‌ای قرآن کریم سازمان فعال کرده است که در حوزه سلامت روان، تربیت، رسانه و ارتباطات، مشغول به پژوهش هستند و در مجموع، مراکز ذیل سازمان قرآنی دانشگاهیان به یک هلدینگ خدمات متنوع در محور قرآن کریم تبدیل شده است.
 
دستور کار بین‌المللی فی‌مابین سازمان قرآنی دانشگاهیان و وزارت بهداشت/ فعالیت‌های قرآنی در کشور از پوسته‌ خود فراتر نرفته است

سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه در حوزه ترویج قرآن نیز همچنان فعالیت‌های خودمان را ذیل مسئولیت اجتماعی‌مان پیش می‌بریم، گفت: در حال حاضر نیز با وزارت علوم، دانشگاه فرهنگیان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و ... فعالیت‌های خوبی را تعریف کرده‌ایم و آماده‌ایم تا با وزارت بهداشت نیز این روند را داشته باشیم.

در ادامه رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر کجا که نامی از جهاددانشگاهی به میان می‌آید، شاهد موفقیت‌ها و فعالیت‌های بزرگ و اثرگذار هستیم، گفت: این نهاد انقلابی، همواره در عرصه‌های مختلف پیشتاز و موفق بوده است و انتظاری جز این از مجموعه‌های جهاددانشگاهی نیست.

وی افزود: ظرفیت‌هایی که در حوزه تبلیغ، ترویج، آموزش و پژوهش از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان ارائه می‌شود، می‌تواند در بدنه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های تابعه آن مورد استفاده قرار گیرد. این فعالیت‌ها از دوره تربیت معلم قرآن تا حوزه مطالعات بین‌رشته‌ای می‌تواند تعریف شود، امیدواریم که از این ظرفیت بتوانیم حداکثر استفاده را داشته باشیم.
دستور کار بین‌المللی فی‌مابین سازمان قرآنی دانشگاهیان و وزارت بهداشت/ فعالیت‌های قرآنی در کشور از پوسته‌ خود فراتر نرفته است

محمدعلی‌نژاد در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه پژوهش تصریح کرد: هنوز در حوزه‌های مطالعات بین‌رشته‌ای نه روش‌ها را به درستی شناختیم و نه توانستیم آن را به پژوهش‌گران‌مان به خوبی معرفی کنیم؛ لذا نمی‌توان توقعی هم داشت که دستاورد‌های بزرگ و سرامدی را در این عرصه رقم بزنیم. ورود به عرصه بین‌الملل نیز جز خلاء‌هایی است که در حوزه پژوهش‌های بین‌رشته‌ای باید به آن توجه داشت. این نقصی است که در این حوزه وجود دارد، چراکه بعضاً کشور‌های اسلامی در حوزه پژوهش‌های بین‌رشته‌ای قرآن و طب، فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند و ظرفیت بین‌المللی ایکنا می‌تواند در این مسیر برای شناسایی و احصا دستاورد‌های بین‌رشته‌ای قرآن و طب و قرآن و سلامت کمک کند.
 
وی در پایان اظهار کرد: در حوزه مسائل خانواده نیز با خلأ جدی مواجه هستیم و باید دید، جایگاه فعالیت‌های ما در حوزه قرآن و خانواده چه بوده است؛ لذا همفکری و همراهی با مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان، غنیمت بزرگی در این عرصه برای ما خواهد بود.

در پایان این جلسه حاضران، نظرات و پیشنهادات خود را برای کاربردی‌سازی مطالعات قرآنی، هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی و دستور کار مشخص بین سازمان قرآنی دانشگاهیان و مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کردند.
انتهای پیام
captcha