مراسم پایانی ختم قرآن «سمت خدا» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد
کد خبر: 3937586
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
در سالروز وفات کریمه اهل بیت؛

مراسم پایانی ختم قرآن «سمت خدا» در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) مراسم پایان دوره ختم قرآن برنامه «سمت خدا» در حرم مطهر کریمه اهل بیت برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، این بانوی والا مقام جهان تشیع و خواهر کوچکتر امام رضا(ع)، آخرین دوره ختم قرآن برنامه «سمت خدا» ظهر امروز، پنج‌شنبه، ششم آذرماه، در حرم مطهر آن بانوی با کرامت به صورت زنده برگزار شد.

این برنامه که به‌صورت مستقیم از شبکه سه سیما و صدا و سیمای و مرکز قم پخش می‌شد، با اجرای نجم‌الدین شریعتی، مجری برنامه «سمت خدا» و کارشناسی برنامه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی اجرا و مهدی فروغی، از قاریان برجسته و عضو هیئت مجمع قاریان استان قم دو صفحه پایانی قرآن را قرائت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در این برنامه به بیان نکاتی درباره شخصیت و سیره معنوی حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: او دختری از تبار حضرت زهرا(س) است، چون حامی ولایت و امامت است؛ وقتی پدر بزرگوار حضرت یعنی امام کاظم(ع) از عبارت «فِدا‌ها أبُوها» یعنی پدرت فدایت باد، برای دخترش فاطمۀ معصومه(س) استفاده می‌کنند، نشانۀ جایگاه والای این بانوی مکرم اسلام و محبت یک ولی خدا به یک شیعه است.

وی ادامه داد: ویژگی هجرت فاطمه معصومه(س) برگرفته از معرفتشان به جایگاه عترت بود. آن زمان که احساس کرد زندگی بدون ولی خدا میسر نیست و برای طی کردن مسیر رشد راهی جز معیت با هادی زمانه وجود ندارد، تن به خطر سپردند و هجرت خویش را آغاز کردند؛ هجرتی که ثمرات آن را در طول سالیان بعدی مشاهده کردیم.

وی افزود: حضرت معصومه(س) با جایگاه و مقامی که دارند می‌توانند از همین دنیا از شیعیان دستگیری کنند و اقداماتی انجام بدهند که در به سرانجام رساندن کل جامعه شیعه در دنیا مؤثر است و اقدامات حضرت به‌نوعی مسیر بهشت را هموار می‌کند و این دستگیری همواره تا ورود به بهشت استمرار دارد.

در پایان این سخنرانی، یکی دیگر از دوره‌های ختم قرآن کریم برنامه سمت خدا، با قرائت سوره‌های کافرون، نصر، لهب، اخلاص، فلق، ناس و سوره الفاتحه توسط مهدی فروغی به پایان رسید.

انتهای پیام
captcha