نبود فضای رقابتی محصولات تولیدی از مشکلات توسعه مشاغل خانگی است
کد خبر: 3947165
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

نبود فضای رقابتی محصولات تولیدی از مشکلات توسعه مشاغل خانگی است

سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نبود فضای رقابتی محصولات تولیدی و برندسازی مهم‌ترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در سطح استان هستند.

نبود فضای رقابتی محصولات تولیدی از مشکلات توسعه مشاغل خانگی است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حمید خستوانه، سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 22 دی ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای مشاغل خانگی، حمایت و بازاریابی محصولات تولیدی خانگی و بستر مناسب برای ارائه محصول از طریق مجازی می‌تواند در توسعه مشاغل خانگی استان کهگیلویه و بویراحمد موثر باشند.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی تولید مشاغل خانگی، قوانین و مقررات دست و پاگیر است و تا زمانی که این قوانین و مقررات آسان نشوند هیچ‌گونه توسعه در زمینه مشاغل خانگی صورت نمی‌گیرد.
سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آموزش و توانمندسازی، توجه و بازاریابی و فروش محصولات، ایجاد شبکه کسب و کار، حمایت از پشتیبان ها و اعطای تسهیلات به ترتیب اولویت ها در جهت حمایت از توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد اهمیت زیادی دارند.
خستوانه ادامه داد: به ترتیب اولویت ها تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی_تکمیلی کشاورزی، عشایری و امور تولیدات گیاهان دارویی، فعالیت های فرهنگی و هنری، صنایع دستی، فرش دستباف و تولیدی حوزه صنعت و خدمات مهمترین فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی تاکید کرد: رسته هایی که فراگیر و عامه مردم درگیر آن هستند باید جلوگاه های اقتصادی آن ها رفع و زنجیره ارزش آن از زمان کاشت، داشت و برداشت تکمیل شود تا ظرفیت و قابلیت توسعه بازار در سطح ملی و منطقه‌ای را داشته باشد.
سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نداشتن آگاهی کامل در ارتباط با شغل، نداشتن آگاهی از عرضه و تقاضا و کمبود آموزش تخصصی بلند مدت در ارتباط با شغل مورد نظر در بعضی از رسته های شغلی از جمله نقاط ضعف متقاضیان راه اندازی کسب و کارهای خانگی است.
خستوانه تصریح کرد: نبود آموزش و توانمندسازی، قوانین دست و پا گیر، نبود فضای رقابتی محصولات تولیدی و برندسازی مهم ترین مشکلات توسعه مشاغل خانگی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی ادامه داد: طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کهگیلویه و بویراحمد در صورتی که مجری قوی داشته باشد می تواند موثر باشد.
سرپرست اقتصاد مقاومتی جهاد سازندگی سازمان بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در گروه های کشاورزی، خدماتی و صنایع تبدیلی_تکمیلی مشاغل خانگی مناسب فارغ التحصیلان و دانش آموختگان دانشگاه ها است.
خستوانه بیان کرد: بسته‌بندی، صنایع دستی و دامداری مشاغل خانگی مناسب زنان با توجه به فرهنگ استان می باشند.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت بازار برای محصولات تولید شده در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از نیاز کشور است.

انتهای پیام
captcha