هزینه برای توسعه فرهنگ قرآن سرمایه‌گذاری با سود معنوی است
کد خبر: 3949012
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

هزینه برای توسعه فرهنگ قرآن سرمایه‌گذاری با سود معنوی است

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: هزینه‌ کردن برای توسعه فرهنگ قرآن نوعی سرمایه‌گذاری پرسود معنوی و تمام‌نشدنی محسوب می‌شود که برکات آن به جهان اسلام می‌رسد.

هزینه برای توسعه فرهنگ قرآن سرمایه‌گذاری با سود معنوی است

به گزارش ايكنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه علميه قزوين، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سید رضا موسوی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین، صبح امروز دوم بهمن در بين قرآن ‌آموزان دارالقرآن حوزه علمیه قزوین، گفت: اگر به‌ دنبال تربیت نسلی موفق و سالم هستیم، باید از سفره تمام‌نشدنی قرآن مدد بگیریم و این شدنی نیست، مگر اینکه برنامه جامعی در زمینه فرهنگ قرآن و ترویج آموزه‌های قرآنی در حوزه علمیه داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: هزینه‌ کردن در این بخش نوعی سرمایه‌گذاری پرسود معنوی و تمام‌نشدنی محسوب می‌شود که برکات آن به جهان اسلام می‌رسد.

وی اظهار کرد: برای اینکه در این حرکت موفق باشیم باید هماهنگی بین مدیران، اساتید و طلاب مدارس علمیه قزوین به‌ وجود آوریم که اگر این حرکت درست طراحی شود نسل آینده افرادی هستند که سرمنشأ بسیاری از خدمات و ارزش‌ها خواهند بود.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: در انقلابی كه برگرفته از قرآن و آموزه‌های قرآنی و اسلامی است و با مضامین قرآن و اسلام گره خورده و قرآن و اسلام به صورت همه‌گیر در تمام ابعاد آن متجلی است، باید در راستای توسعه و ترويج فرهنگ قرآنی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی بیان کرد: بسیاری از مسائلی که امروز گریبان‌گیر جهان اسلام و کشور ماست، به دلیل عمل نکردن به بعضی دستورات الهی است و در این راستا لازم است سیاستی تدبیر شود که قرآن کریم را از مرحله کلام و قرائت به بطن جامعه و عمل بیاوریم.

اين مسئول همچنین به برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد اشاره و تصريح کرد: با همکاری طلاب وهیات امنای مساجد در حال برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم که بتوانیم هر شب در یکی از مساجد موضوع تلاوت قرآن برای مردم داشته باشیم.

وی همچنین از مراسم تجلیل از قاریان و فعالان عرصه قرآنی حوزه علمیه قزوین در بهمن ماه سال جاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام
captcha