تداوم بسیج اجتماعی؛ نشان‌دهنده پیوند انقلاب با مردم
کد خبر: 3950577
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

تداوم بسیج اجتماعی؛ نشان‌دهنده پیوند انقلاب با مردم

امام جمعه ابهر گفت: این که یک انقلاب در پایان دهه چهارم حیات خویش، همچنان قادر به بسیج اجتماعی باشد، نشان می‌دهد که میان انقلاب و مردم در طول دهه‌های سپری شده، فاصله نیفتاده و مردم نسبت به انقلاب، احساس بیگانگی ندارند.

تداوم بسیج اجتماعی؛ نشان‌دهنده پیوند انقلاب با مردمبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، امروز، 10 بهمن  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر، اظهار کرد: امسال شاهد چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم که شعارهای اصلی آن همچنان با نشاط و باطراوت جریان دارد و الگوی بسیاری از کشورهای آزادی‌خواه جهان شده است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 42 سال که انقلاب به بالندگی رسیده است، مردم سالاری، عدالتخواهی، ظلم‌ناپذیری و حق‌طلبی مردم ایران در اوج خود قرار دارد و این در حالی است که انقلاب‌های دیگر، چندان تداوم و استمرار نیافته و از هویت اولیه خویش فاصله گرفته و حتی گاه به ضد خود تبدیل شده‌اند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در مسیر خود افت و خیز و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است، بیان کرد: انقلاب اسلامی، اکنون همان است که در ابتدا بود و باید باشد و در سیرتکاملی خود نه متوقف شده و نه معکوس شده است.

وی با تأکید بر نقش رهبری در نجات انقلاب اسلامی از خطر و انحطاط افزود: ولایت فقیه به مثابه هسته مرکزی انقلاب اسلامی، انقلاب را از گردنه‌های تاریخی دشوار و مهلک، رهانیده و حافظ اصلی موجودیت و جامعه بوده، به ویژه اینکه مسئولان هر کجا به حرف ولایت گوش کرده‌اند ما پیشرفت کرده‌ایم و هرکجا خلاف خواسته رهبری عمل کرده‌اند ما ضرر کرده و به قهقرا رفته‌ایم.

رحیمی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، همچنان از بدنه اجتماعی برخوردار است و می‌تواند توده‌های مردم را در راستای اهداف خویش بسیج کند، ادامه داد: این که یک انقلاب در پایان دهه چهارم حیات خویش، همچنان قادر به بسیج اجتماعی باشد، نشان می‌دهد که میان انقلاب و مردم در طول دهه‌های سپری شده، فاصله نیفتاده و مردم نسبت به انقلاب، احساس بیگانگی ندارند.

امام جمعه ابهر ادامه داد: انتقاد و اعتراض مردم نسبت به برخی کارگزاران و سیاست‌هایشان، واقعیتی روشن و غیرقابل انکار است، اما این امر به معنی مخالفت آنها با انقلاب نیست؛ چرا که کارگزاران و سیاست‌هایشان را نباید برابر با اصل انقلاب قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه اصل ماندن انقلاب، آن هم با وجود حجم فراوان و متراکم معارضه جویی‌های دشمنان، نشانه کارآمدی و توانمندی آن است، افزود: اگر انقلاب، عاجز و سست مایه بود و کاری از عهده‌اش ساخته نبود، باید در سال‌های آغازین حیات خویش، به زانو در می‌آمد و فرو می‌پاشید، در حالی که انقلاب، نه تنها درمانده و ناتوان و ضعیف نشده، بلکه در اثر پرکاری و مجاهدت نیروهای انقلابی، بسیار براقتدار است و بر هیبت آن افزوده شده است.

انتهای پیام
captcha