برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اوقاف به موسسات/گیلان جزو استان‌های شاخص قرآنی
کد خبر: 3952082
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اوقاف به موسسات/گیلان جزو استان‌های شاخص قرآنی

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در راستای برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اوقاف به موسسات، مجموعه آموزش‌های قرآنی با استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی انجام می‌گیرد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص طرح برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: در سازمان اوقاف ظرفیت‌های خیلی خوبی داریم، برای اینکه در حوزه امور قرآنی اثربخشی بیشتری داشته باشیم لذا هر برنامه‌ قرآنی که در اوقاف برای عملیاتی کردن داریم، برای اجرا به موسسات قرآنی مردمی واگذار می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر چندین هزار موسسه قرآنی در کشور داریم که افراد و اساتید قرآنی برجسته متولی آنها هستند که انگیزه و تجربه لازم را در بحث آموزش قرآن دارند، بر این اساس با اجرای طرح برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی، امور آموزش و ترویج قرآنی با کیفیت بهتری انجام می‌گیرد.

قره‌شیخلو ادامه داد: ان‌شاءالله در سال آینده مجموعه فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزشی، ترویجی و تبلیغی با استفاده از ظرفیت موسسات قرآنی انجام می‌گیرد و سازمان اوقاف بیشتر به کار حمایتی و نظارتی می‌پردازد و کار اجرایی و عملیاتی در حوزه قرآن را به اتحادیه موسسات قرآنی واگذار می‌کند که امروز با افتتاح مرکز راهبری حفظ مجازی قرآن در گیلان کار در گیلان آغاز شده و با کیفیت دنبال می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص برنامه‌های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در سال 1400، گفت: حدود 25 برنامه تدوین و تعریف شده که هر کدام طرح تفصیلی دارند تا قبل از پایان سال به استان‌ها ارسال می‌شود و اوقاف استان‌ها با توجه به امکانات، منابع، نیروی انسانی، ظرفیت موسسات قرآنی حجم اجرایی مدنظر را اعلام کنند تا قبل از پایان سال به یک برنامه قطعی با حجم مشخص برسیم.

وی در خصوص طرح ساماندهی داوران قرآنی، بیان کرد: سازمان اوقاف 40 سال متولی مسابقات قرآن در کشور است، از حدود دو سال قبل هم ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی در کشور به سازمان اوقاف واگذار شده با این سبقه بنظرم باید ساماندهی داوری پیش از اینها انجام می‌گرفت.

قره‌شیخلو اضافه کرد: با طرح ساماندهی داوران یک چارچوب علمی برای گزینش داوران واجد صلاحیت است که تا پیش از این به صورت سنتی داوری می‌کردند، اندیشیده می‌شود؛ برای آن دسته از داوران که از سنوات قبل تجربه دارند، در بخش سنجش معافیت‌هایی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مجموعه دوستان قرآنی از این طرح استقبال می‌کنند، ادامه داد: اگر این طرح به خوبی اجرا شود، داوری‌های ما قانونمند می‌شود، ضریب اعتماد شرکت‌کنندگان افزایش می‌یابد.

وی در خصوص ارزیابی از فعالیت‌های قرآنی استان گیلان افزود: گیلان در یک دوره رشد خیلی خوبی در فعالیت‌های قرآنی داشت و چهره‌های موفق و مطرحی نیز رشد کردند که به درجه تدریس رسیدند لذا این روند باید ادامه‌دار باشد و به دلیل شرایط موجود محدود نشود.

قره‌شیخلو با باین اینکه اگر دستگاه‌های قرآنی و مردم با همراهی یکدیگر پای کار حاضر شوند و با تلاش جامعه قرآنی گیلان استعدادهای قرآنی استان شناسایی و هدایت می‌شوند، گفت: گیلان می‌تواند قطب قرآنی کشور باشد در حال حاضر هم جزو استان‌هایی است و در فعالیت‌های قرآنی حرفی برای گفتن دارد که با وجود نیروهای فعال قرآنی می‌تواند به صورت مستمر روند روبه رشدی را دنبال کند.

انتهای پیام
captcha