درخواست اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی از رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3957410
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
انجم‌شعاع خبر داد:

درخواست اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی از رهبر معظم انقلاب

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: اتحادیه به نیابت از مؤسسات قرآنی کشور، درخواستی را طی نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارسال کرده است.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: اتحادیه به نیابت از مؤسسات قرآنی کشور درخواستی را طی نامه‌ای به محضر رهبر انقلاب اسلامی ارسال کرده است.

وی با اشاره به محتوای این نامه در سه بخش اظهار کرد: در موضوع نخست به مکان استیجاری مؤسسات اشاره کردیم و تأکید کردیم پس از شیوع و همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، این مؤسسات که عمدتاً در مکان‌های استیجاری فعالیت می‌کنند، دچار مشکلاتی در تأمین هزینه‌های جاری و پرداخت اجاره‌بها شده‌اند و از ایشان خواستیم که در صورت صلاحدید و به استناد حدیث نبوی «إِنَّما نُصِبَتِ المَساجِدَ لِلقِرآنِ» مساجد و بقاع متبرکه، میزبان فعالیت‌های مؤسسات قرآنی خود باشند.

انجم‌شعاع اضافه کرد: در موضوع دوم به قوانین سخت‌گیرانه سازمان امور مالیاتی در انجام تکالیف قانونی (علی رغم معافیت مؤسسات قرآنی براساس ماده 139 قانون مالیات‌های کشور) اشاره کردیم که موجب سیر شتابان انحلال مؤسسات شده است و درخواست کردیم تا مجلس انقلابی شورای اسلامی با تصمیم مقتضی این سیر را متوقف و شکوفایی مؤسسات را به این مجموعه‌ها بازگرداند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تأکید کرد: در بخش سوم نیز به بیمه فعالان و معلمان قرآن از طریق صندوق هنرمندان اشاره شده است و درخواست کردیم در صورت صلاحدید دستور فرمایند که مجلس شورای اسلامی، طرح ایجاد صندوق قرآنیان را به تصویب برسانند.

وی تصریح کرد: درباره مکان مؤسسات قرآنی مذاکراتی با امور مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و هیئات مذهبی و نیز آموزش و پرورش درباره بهره‌مندی از فضای مدارس در شیفت مخالف مدارس شده است که در همین فاصله اندک، نشست‌ها با شورای هیئت‌های مذهبی به نتیجه رسید و تبدیل به تفاهم‌نامه شد و هفته قبل به استان‌ها ابلاغ شده است. همچنین در خصوص بهره‌مندی از فضای بقاع‌ متبرکه نیز مذاکراتی انجام و مفاد تفاهم‌نامه فراهم شد. امید است پس از امضا تا چند روز آینده به استان‌ها ابلاغ شود. 

انتهای پیام
captcha