شرکت ۱۲۵ کردستانی در آزمون تعیین سطح روحانیون و مدرسان اهل سنت
کد خبر: 3957428
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

شرکت ۱۲۵ کردستانی در آزمون تعیین سطح روحانیون و مدرسان اهل سنت

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری آزمون جامع تعیین سطح و مدرسان روحانیون اهل سنت کردستان خبر داد و گفت: 125 نفر از ماموستایان استان کردستان در آزمون تعیین سطح روحانیون و مدرسان اهل سنت شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آزمون جامع تعیین سطح و مدرسان روحانیون اهل سنت کردستان طی روزهای 13 و 14 اسفند در مرکز برگ اسلامی غرب کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام 125 نفر از ماموستایان و طلاب علوم دینی استان کردستان در این آزمون افزود: 21 نفر از شرکت‌کنندگان بانوان و 104 نفر از آقایان هستند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه این آزمون در سه حوزه امتحانی در شهرستان‌های سنندج، مریوان و سقز برگزار می‌شود، بیان کرد: شهرستان سنندج بیشترین آمار ثبت‌نام ماموستایان شرکت‌کننده در این آزمون را دارد.

وی با بیان اینکه این آزمون بین آقایان و بانوان روحانی و مدرسان سطح استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تربیت طلاب عالم و آگاه، متخصص، متعهد و آشنا به مسائل از مهم‌ترین اهداف دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور از برگزاری آزمون تعیین سطح روحانیون است.

حجت‌الاسلام عسکری با تأکید براینکه آزمون‌های جامع تعیین سطح روحانیون و مدرسان اهل سنت با رعایت اصول بهداشتی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونای استان برگزار خواهد شد، افزود: به روحانیون و مدرسان اهل سنت که در این آزمون موفق به نمره قبولی شوند، مدرک رسمی معتبر وزارت علوم اعطا می‌شود.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان یادآور شد: آزمون جامع تعیین سطح و مدرسان روحانیون اهل سنت کردستان به صورت همزمان با سایر استان‌های قومی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha