۲۷ عنوان برنامه به مناسبت روز شهدا در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3958196
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

۲۷ عنوان برنامه به مناسبت روز شهدا در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: به مناسبت ۲۲ اسفند، ۲۷ عنوان برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

۲۷ عنوان برنامه به مناسبت روز شهدا در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون ۶۰ شهید جاویدالاثر در استان داریم.

وی افزود: یکی از شهدای گمنام دفن شده در سه قلعه سرایان به نام شهید نعمت الله گزنه شناسایی شده که اهل استان گلستان است و پدر و مادر شهید در قید حیات نیستند و جمعه این هفته مراسم ویژه با حضور خانواده شهید برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی بیان کرد: به مناسبت تجلیل از تعدادی از همسران شهدا، ایثارگران و آزادگان، کنگره لشکر فرشتگان به صورت ملی برگزار خواهد شد که در این کنگره با حضور معاون رییس جمهوری و به صورت مجازی در استان‌ها تجلیل می‌شوند.

عزیزی با بیان اینکه در خصوص تعویض پرچم گلزارهای شهدا هماهنگی‌هایی با پایگاه‌های بسیج صورت گرفته است که مانند سال‌های گذشته انجام خواهد شد، تصریح کرد: در زمینه غبارروبی مزار شهدا با توجه به محدودیت‌های کرونایی برای ورود به آرامستان‌ها غبارروبی و عطرافشانی در گلزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

وی افزود: تجلیل از خانواده معظم شهدا با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌ها طبق سنوات گذشته انجام می‌شود و برای تجلیل از تنها کارمند شهید استان هماهنگی‌ها برای سرکشی و تجلیل از خانواده شهید صورت گرفته است.

عزیزی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۵ بنیاد شهید فرزندان ایثارگر را برای اشتغال به سازمان‌ها معرفی می کرد، اما پس از سال ۹۵ با برگزاری آزمون به صورت تخصصی و با ۲۵ درصد سهمیه این افراد جذب سازمان‌ها می‌شوند، تصریح کرد: سال گذشته تعهد سازمانی اشتغال ۹۵ متقاضی بود که ۱۱۵ نفر مشغول به کار شدند و اکنون حدود ۴۰۰ متقاضی خانواده ایثارگر در نوبت استخدام هستند.

وی با اشاره به اینکه سرپرستی کودکان یتیم در این روز برنامه‌ریزی شده که تعدادی از این کودکان به خانواده شهدا معرفی خواهند شد، افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب آیات لاله‌ها، استفاده حداکثری از صدا و سیما و فضای مجازی، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و ائمه جمعه، تجلیل از دستگاه‌های برتر استانی حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقات ورزشی یادواره شهدای زن استان، ویزیت رایگان جامعه هدف، پیگیری حضور خانواده شهدا در برنامه‌های رادیویی و ‌تلویزیونی و تبلیغات محیطی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی به مناسبت روز شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی درباره ساماندهی گلزارهای شهید در استان نیز بیان کرد: طبق دستورالعمل‌های سازمانی بنیاد شهید در حال حاضر ۹۸ درصد گلزارهای شهدا ساماندهی و بازسازی و تعدادی نیز با مشارکت مردمی مسقف شدند.

وی با بیان اینکه آخرین پرداختی معوقات ایثارگران مربوط به سال ۹۵ است که امیدواریم با توجه به شرایط اقتصادی موجود بخش قابل ملاحظه‌ای از معوقات در آینده نزدیک پرداخت شود، افزود: با تفاهم‌نامه‌ای که در خصوص مسکن ایثارگران تیر ماه بین بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی انجام شد، ۱۷۰۰ مجوز ساخت مسکن برای ایثارگران استان اخذ شده که تاکنون ۸۲۰ مورد از ناحیه راه و شهرسازی به عنوان مشمول تفاهم‌نامه قطعی شده است.

وی از واگذاری ۵۰۰ قطعه زمین ایثارگران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اکثر این زمین‌ها به صورت چند طبقه احداث می‌شود، اما مناسب‌سازی طبق نیازمندی‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی یادآور شد: سال‌های گذشته به لحاظ شرایط اقتصادی مقداری در ارتباط با دانشگاه‌ها و پرداخت بیمه ایثارگران مشکل داشتیم که این مشکل به میزان قابل توجهی رفع شده است.

 

انتهای پیام
captcha