بازیابی کارکردهای اجتماعی مساجد با برنامه‌های فرهنگی و هنری
کد خبر: 3958299
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

بازیابی کارکردهای اجتماعی مساجد با برنامه‌های فرهنگی و هنری

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که پیوست اجتماعی دارند، مسجد را از حالت تک بعدی بودن خارج می‌کند و اجازه می‌دهد مساجد تمام کارکردهای خود را بازیابد.

بازیابی کارکردهای اجتماعی مساجد با برنامه‌های فرهنگی و هنریحجت‌الاسلام روح‌الله نوری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مساجد مکانی مهم برای ایجاد وحدت و امنیت‌آفرینی هستند و از ابتدای اسلام بر این اصل تأکید شده و این ویژگی خود را از دست نداده‌اند.

وی افزود: در مورد ظرفیت‌های مساجد اختلافاتی وجود دارد، اما برای آزاد کردن کارکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و سایر کارکردهای مساجد نیاز به وحدت و همدلی داریم، اما تفکر اسلامی آمریکایی مانع از آزادی مسجد در بروز این کارکردها می‌شود که باید آگاهی داشت.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این میان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که پیوست اجتماعی دارند، مسجد را از حالت تک بعدی بودن خارج می‌کند و اجازه می‌دهد مساجد تمام کارکردهای خود را بازیابد.

نوری ادامه داد: در قالب طرح‌های اجرایی در محیط مساجد اجتماعی بودن و استفاده از فکرها و نظرات دیده می‌شود‌؛ به‌طور مثال طرح ملی راهکار که اجرایی شد، قابل اعتمادترین بوده و نهضت خدمات‌رسانی را پویا می‌کند.

وی تصریح کرد: این مساجد، فعالیت‌ها را در بعد اجتماعی دنبال کرده و آن را مسجد طراز انقلاب اسلامی نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: درست است که گاهی برنامه‌ها تا اجرای موفق فاصله دارد، اما نهادها باید تمام همکاری خود را انجام دهند تا دوباره به رویکرد اجتماعی مسجد بازگردیم.

نوری یادآور شد: برای اجتماعی بودن مساجد به جوانان نیاز داریم که سازمان‌های متولی باید با تفکر، جوانان را از هیاهوی غربی بیرون کشیده و با شکل اجتماعی مسجد، به این سلایق توجه کنند.

انتهای پیام
captcha