افراد فعال در حوزه قرآنی مراقب رفتار خود باشند
کد خبر: 3958596
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
مدیر خانه قرآنی امید گل‌ها:

افراد فعال در حوزه قرآنی مراقب رفتار خود باشند

مدیر خانه قرآنی امید گل‌ها گفت: یکی از دلایل کم شدن استقبال از دوره‌های قرآنی، رفتار ناشایست برخی افراد در این حوزه است که دید جامعه را تغییر می‌دهد.

افراد فعال در حوزه قرآنی مراقب رفتار خود باشندسیده معصومه آذرنیوشان در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار  کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا همه روزه و برای تمام سنین در خانه قرآنی امید گل‌ها کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شد اما با شیوع این ویروس استقبال از کلاس‌ها بسیار کم شد به طوری که در دوره پیش دبستانی هیچ کلاسی برگزار نشد.

وی افزود: از نظر بنده کلاس‌های مجازی بازدهی کلاس حضوری را ندارد ضمن اینکه استقبال چندانی هم صورت نگرفته است و بسیاری از آموزش‌های قرآنی در اینترنت وجود دارد بنابراین ترجیح بر این است که هر زمان شرایط ایجاب کند به صورت حضوری به کارمان ادامه دهیم؛ البته در حال حاضر نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان کلاس‌ها را به صورت حضوری برگزار کرد اما مربیان حاضر به انجام این کار نیستند.

آذرنیوشان ادامه داد: در این شرایط دوره‌های احکام، مشاوره به خانواده‌های مناطق محروم، دعای ندبه، آموزش زبان انگلیسی به افرادی که در این زمینه ضعیف بوده و نیاز به کمک دارند و امور فرهنگی بسیاری انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی یکی از دلایل کم شدن استقبال از دوره‌های قرآنی علی‌رغم برنامه‌های متنوع را رفتار ناشایست برخی از افراد این قشر دانست و گفت: کسانی که می‌خواهند وارد حوزه قرآن شده و کسب نام و نشان کنند ابتدا باید روی احکام و اخلاق و رفتار خود کار کنند تا دید دیگر افراد جامعه نسبت به این قشر از تغییر نکند.

مدیر خانه قرآنی امید گل‌ها اضافه کرد: در بعضی موارد هم مشاهده می‌شود که والدین فرزندان خود را به اجبار به دوره‌های قرآنی فرستاده‌اند؛ در این موارد نیز وقتی افراد از قرآن درس نمی‌گیرند و آن را سرلوحه زندگی نمی‌بینند بنابراین رفتار مطابق با شأن یک قاری یا حافظ قرآن را نیز نخواهند داشت و در تغییر دید جامعه تأثیر منفی دارند.

وی علم بی عمل را غیرمفید و حتی مضر دانست و اظهار کرد: قرآن نقشه راه درست زندگی را به ما نشان می‌دهد بنابراین باید آن را در اعمال روزانه خود به کار برده تا سبک زندگی، قرآنی شود؛ به عنوان مثال می‌توان امور فردی و اجتماعی کودکان را با استفاده از احادیث و داستان‌های قرآنی به آن‌ها آموخت یا دوره‌های آموزش تربیت فرزند قرآنی برای زنان باردار برنامه‌ریزی کرد.

آذرنیوشان ابراز کرد: همچنین در راستای جذب و آموزش سبک زندگی قرآنی به کودکان و حتی بزرگسالان از نقش بسیار مهم و انگیزه و روش آموزش مربیان نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد.

 

انتهای پیام
captcha