مطالبه‌گری رسانه نشان از شادابی جامعه دارد
کد خبر: 3959957
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵

مطالبه‌گری رسانه نشان از شادابی جامعه دارد

استاندار مرکزی اظهار کرد: تلاش فعالان رسانه‌ای در سال 1399 با وجود همه مشکلات قابل تحسین است. پرسشگری و مطالبه‌گری رسانه در همه عرصه‌ها خط ارتباطی بین مردم و مسئولان را زنده نگه می‌دارد و حاکی از شادابی جامعه است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 25 اسفند در دومین جشنواره مطبوعات استان که در سالن غدیر استانداری این الستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی سهم زیادی از اطلاع رسانی طی سال‌های اخیر را به خود اختصاص داده است، مطبوعات شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند. با شیوع کرونا مشکلات مطبوعات نوشتاری بیشتر شد و لازم است از فعالان این حوزه حمایت بیشتری شود.

وی تصریح کرد: مطبوعات نوشتاری در کشورهای جهان اول همچون اروپا همچنان جایگاه خود را در ادارات، دفاتر کار، منازل و اماکن مختلف حفظ کرده است. باید تلاش شود که مطبوعات و روزنامه‌های کشور و استان نیز چنین شرایطی را تجربه کنند و سنت خوب روزنامه‌نگاری و چاپ روزنامه را به مانند گذشته داشته باشیم.

آقازاده با اشاره به وضعیت اطلاع‌رسانی در دهه‌های قبل، اظهار کرد: با پیشرفت تجهیزات اطلاع‌رسانی امروزه شاهدیم سخنان یک مسئول با تحلیل کمتر از چند دقیقه در دسترس همگان قرار دارد و این مهم برای مطبوعات کشورهایی نظیر ایران مطلوب نیست. همچنین برای بهبود وضعیت نشریات حمایت دولت و فرهنگ‌سازی در این زمینه لازم است، البته برخی از روزنامه‌ها دیجیتال شده‌اند تا از فضای مجازی دور نمانند.

به‌گفته استاندار مرکزی علم رسانه و کاربری این علم با دو دهه قبل کاملا متفاوت است. هر روز شاهد انفجار اطلاعات و عوض شدن چهره رسانه‌ها هستیم و فعالان رسانه‌ای استان باید سعی کنند خودشان را با آخرین پیشرفت‌های علوم رسانه تطبیق دهند. سرعت تغییر در رسانه‌ها بسیار بالاست و باید با این رشد و تغییر همراه شد.

وی با بیان این مطلب که مطبوعات نوشتاری هر روز مظلوم‌تر از قبل می‌شوند، ادامه داد: نمی‌توان از هزینه چاپ و نشر ساده گذشت و دسترسی آسان به اخبار باعث شده است که مطبوعات مغفول بمانند. بسیاری از مطبوعات که سال‌های گذشته میز ادارات و خانه‌ها را تزیین کرده و نماد روشنفکری بودند، امروز در شرایط بسیار ناگواری قرار گرفته‌اند و نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند تا از این رکود خارج شوند.

این مقام مسئول به کاهش تیراژ روزنامه‌های برند کشور اشاره کرد و افزود: مطبوعات استان نیز از این قاعده مستثنی نیستند، تلاش فعالان رسانه‌ای در سال 1399 با وجود همه مشکلات قابل تحسین است. پرسشگری و مطالبه‌گری رسانه در همه عرصه‌ها خط ارتباطی بین مردم و مسئولان را زنده نگه می‌دارد و حاکی از شادابی جامعه است.

استاندار مرکزی همچنین در تشریح انتخابات پیشرو و حساسیت این دوره از انتخابات، بیان کرد: رسانه در انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری مردم نقش تعیین‌کننده دارد. مشارکت رسانه در فعالیت‌های مهم کشور می‌تواند مشارکت بالای مردم را رقم زند. انتخابات پروژه و رویداد سیاسی بسیار بزرگی است و از رسانه‌ها درخواست داریم که برای حضور حداکثری مردم تلاش کنند.

وی در پایان گفت: در طرح اقدام ملی مسکن، سهمیه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفته‌ایم. عملیات اجرایی 8 هزار واحد مسکن جدید را تا یک ماه آینده در اراک آغاز می‌شود که می‌توان از این محل سهمیه‌ای برای خبرنگاران در نظر گرفت که در شورای مسکن نهایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha