منتظران حقیقی و ترویج اتدیشه و سبک زندگی مهدوی در جامعه
کد خبر: 3961476
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲

منتظران حقیقی و ترویج اتدیشه و سبک زندگی مهدوی در جامعه

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه منتظران واقعی با پیروی و توسل به امام زمان(عج) برای بهبود شرایط اعتقادی جامعه تلاش می‌کنند، گفت: این منتظران باید با گسترش اندیشه و سبک زندگی مهدوی در جامعه و تولید محتواهای مختلف به ویژه در فضای مجازی، جوانان را بیشتر به سمت مهدویت هدایت کنند و زمینه ظهور قائم آل محمد(ع) را فراهم کنند.

ارسالی امروز| علمای دینی در زمان غیبت منجی، پاسدار ارزش‌های دینی هستندحجت‌الاسلام علی جباری، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در تفكر شیعى انتظار موعود به عنوان یک اصل مسلم پذیرفته و از آن به‌عنوان برترین اعمال یاد و به آن تأكید شده است كه منتظر فرج باشید و از رحمت خدا به جهت طولانى شدن غیبت مایوس نباشید، چرا كه بهترین اعمال در پیش خداوند انتظار فرج است.

وی افزود: با بررسى روایات معصومین(ع) می‌توان وظایفى از جمله شناخت حجت خدا و امام زمان(عج)، تهذیب نفس و كسب فضایل اخلاقى، تلاش براى اصلاح جامعه، كسب آمادگى‌هاى فكرى و فرهنگى و نظامى براى یارى امام زمان(عج) و توبه از گناهان و... براى منتظران در عصر غیبت بیان کرد.

حجت‌الاسلام جباری بیان کرد: ریشه‌دار بودن اعتقاد به موعود و منجی موجب آماده بودن مردم اعصار گوناگون برای پذیرش و تبعیت او شده و به همین دلیل این مفهوم موجب سوءاستفاده فریبکاران و شیادانی شده است که در طول تاریخ با ادعاهای دروغین، خود را مهدی موعود(عج) یا از یاران او معرفی کردند تا از رهگذر عقیده پاک مردم به نیات آلوده خویش دست یابند. 

وی ادامه داد: بسیاری از این مدعیان، در نقشه خود موفق شده و به مقصود خود رسیده‌اند، چه مدعیان کوچکی که اهداف مالی و رمالی داشته و چه مدعیان بزرگی که توانستند با این ادعا حکومت‌های عریض و طویل یا مذاهب منحرف دیرپا و گسترده‌ای برای خویش فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برای کسب آمادگی برای ظهور، لازم است به ویژگی‌های امام و یاران آن حضرت آگاهی و معرفت داشته و کسب و شناخت این ویژگی‌ها، آماده ظهور شویم.

وی گفت: در دوران حضور امامان، علما پس از آن‌ها، بزرگ‌ترین نقش را در عالم اسلام ایفا کرده‌اند، علما پاسدار ارزش‌های دینی بوده و در سراسر کشورهای اسلامی، به نمایندگی از معصومین(ع)، احکام الهی را به مردم منتقل کرده و در حقیقت، آن‌ها نقش رابط بین ائمه(ع) و مردم را ایفا کرده‌اند.

 حجت‌الاسلام جباری اظهار کرد: امامان به پاس تلاش فقیهان، پیوسته آن‌ها را تأیید و حمایت و مردم را به ایشان ارجاع می‌دادند؛ بنابراین علما بیشترین سهم را در تشکیل حکومت امام مهدی(عج) بر عهده دارند، البته برخی از علمای غیرمتعهد، منحرف و دنیادوست پیدا خواهند شد که با حضرت اعلام جنگ خواهند کرد.

وی ادامه داد: زمانی که از وجود امام زمان(عج) صحبت می‌کنیم، بحث درباره آخرین حلقه از زنجیره باورهای بنیادین یک فرد مومن مطرح می‌شود که یکی دلایل کلامی، ادله و براهینی است که اصل وجود امام را در زمان کنونی ثابت می‌کند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، بیان کرد: کسی که بمیرد و امام زمانش را نشناسد مانند کسی که به مرگ جاهلیت از دنیا رفته باشد، نشان دهنده باور به امام و حجت الهی در روی زمین است، که منتظران آن حضرت در مرحله اول باید شناخت و معرفت نسبت به او داشته باشند.

وی افزود: منتظران واقعی باید با پیروی و توسل به آن حضرت برای بهبود شرایط اعتقادی جامعه تلاش کرده و اندیشه و سبک زندگی مهدوی را در جامعه گسترانیده و جوانان را با تولید محتواهای مختلف اعم از فضای مجازی، بیشتر به سمت مهدویت هدایت کنند و زمینه و بستر ظهور قائم آل محمد(ص) را فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha