دور جدید کارگاه هنر تلاوت برگزار می‌شود
کد خبر: 3962614
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

دور جدید کارگاه هنر تلاوت برگزار می‌شود

دور جدید کارگاه هنر تلاوت از چهارشنبه هفته جاری با تغییراتی از جمله اضافه شدن طرح درس به موضوعات آموزشی برگزار می‌شود.

دور جدید کارگاه هنر تلاوت برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، اولین جلسه کارگاه آموزش هنر تلاوت قرآن کریم با تدریس محمد کاکاوند روز چهارشنبه، 18 فروردین‌ماه با برخی تغییرات برگزار می‌شود.

محمد کاکاوند، مدرس این کارگاه در مورد شیوه برگزاری آن در سال جدید گفت: در سال جدید مباحث بر اساس طرح درس خواهد بود و اینگونه قرآن‌آموز با حضور در این کارگاه می‌داند که از ابتدا تا انتها باید چه مباحثی را دنبال کند.

وی افزود: جلسه، طبق روال قبل، چهارشنبه هر هفته از ساعت 19 تا 23 برگزار می‌شود. زمان یک ساعت ابتدایی کارگاه به قرآن‌آموزان تقلیدی‌خوان و مبتدی اختصاص خواهد یافت. در این بخش یک نفر از اعضای قدیمی‌تر کارگاه، مباحث را با نظارت مدرس ارائه خواهد داد. در ادامه این جلسه حدود 15 دقیقه موضوع تخصصی کارگاه طبق طرح درسی که از قبل نوشته شده است، ارائه خواهد شد.

کاکاوند افزود: همچنین در بخش دوم این کارگاه، حاضران بر اساس موضوعی که مطرح می‌شود، تلاوت می‌کنند و از سوی مدرس به آنها تکالیفی داده خواهد شد. آموزش مفاهیم قرآن کریم و نیز سنت «اقراء» از دیگر مواردی است که در بخش دوم کارگاه به آن پرداخته می‌شود. در این کارگاه هر دو هفته یا سه هفته یک بار دو مهمان به صورت آنلاین در جلسه حضور خواهند داشت. نفر اول از قاریان جوان خواهد بود که در اثنای حضور مجازی در جلسه، آیاتی را تلاوت خواهد کرد. همچنین مهمان دوم از اساتید و معلمان قرآن کریم است که در بخشی از حضور به بیان توضیحاتی در مورد مباحث مطرح شده در جلسه می‌پردازد.

وی گفت: این طرح درس‌ها می‌تواند به عنوان پشتوانه‌ای علمی برای آزمون‌های تلاوت باشد. همچنین برای بهره‌مندی بیشتر مخاطبان، مقرر شده است تا هر ماه یک بار، جلسه کارگاه از اپلیکیشن «قرار» پخش شود. در مورد محدودیت‌های کرونایی هم تلاش شده است تا کارگاه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شود.

یادآور می‌شود، کارگاه هنر تلاوت روزهای چهارشنبه هر هفته در حسینیه خامس آل عبا از ساعت ۱۹ الی ۲۳ واقع در تهران، بزرگراه شهید نواب صفوی، جلوتر از پل امام خمینی(ره)، انتهای خیابان گلهای یکم برپا می‌شود.

انتهای پیام
captcha