دهیاری‎ها نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز خانه‌های قرآن اقدام کنند
کد خبر: 3963026
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کارشناس امور قرآنی تبلیغات کوهدشت خواستار شد؛

دهیاری‎ها نسبت به تأمین تجهیزات مورد نیاز خانه‌های قرآن اقدام کنند

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کوهدشت با اشاره به مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی، خواستار حمایت دهیاری‌ها و فرمانداری‎ها از خانه‌ها و مؤسسات قرآن از نظر تأمین تجهیزات مورد نیاز این مراکز قرآنی شد.

صیدولی  جعفری تبلیغات کوهدشتصیدولی جعفری، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کوهدشت در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در کوهدشت، گفت: در نظر داریم اگر وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا بهتر شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه‌های قرآنی را در سطح شهر برگزار کنیم.

وی برگزاری محافل انس با قرآن، جزءخوانی قرآن و ایجاد فضای تبلیغی در سطح شهر را از برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در کوهدشت برشمرد و ادامه داد: در اجرای این برنامه‌ها تلاش می‎کنیم از ظرفیت مؤسسات قرآن نیز استفاده شود.

جعفری با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی طهورا، نورالهدی، میعاد رحمت، مائده، سبط‌ اکبر، چهارده معصوم(ع)، بصیرت و ریحانه‌های بهشتی در این شهرستان، اضافه کرد: متأسفانه مؤسسات و خانه‌های قرآن این شهرستان از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند و این به کمبود اعتبارات و بودجه‌های قرآنی برمی‎گردد که از مسئولان تقاضا دارم در راستای تقویت مؤسسات و خانه‌های قرآن تلاش و جدیت داشته باشند.

جعفری با اشاره به ضعیف بودن اعتبارات و بودجه‌های قرآنی که در سال‌های اخیر به پایین‌ترین میزان رسیده است، اضافه کرد: مؤسسات قرآن کوهدشت فاقد مکان مستقل هستند و اکثر آنها در مکان‌های اجاره‌ای مستقر هستند که بالا رفتن قیمت اجاره‌بها و رهن ساختمان‌ها، مدیران مؤسسات قرآنی را در تنگنا قرار داده است؛ همچنین شیوع کرونا و تعطیلی کلاس‎های آموزش حضوری مؤسسات قرآن بر مشکلات مدیران مؤسسات افزوده است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کوهدشت به فعالیت خانه‌های قرآن روستایی این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: خانه‌های قرآن نیز با مشکلات زیادی از نظر مکان و کمبود اعتبارات و بودجه مواجه هستند و در حال حاضر تنها چند خانه قرآن فعال در روستاهای این شهرستان داریم و مابقی فعالیت چندانی ندارند.

وی توجه به برنامه‌های قرآنی را رویکرد جدید تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: انتظاری که از مسئولان قرآنی دارم این است که خانه‌ها و مؤسسات قرآن را حمایت کنند.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کوهدشت اظهار کرد: با وجود اینکه خانه‌های قرآن روستایی باید از سوی دهیاری‎ها مورد حمایت قرار بگیرند و دهیاری‎ها در زمینه تأمین تجهیزات مورد نیاز خانه‌های قرآن روستایی از قبیل میز، صندلی، موکت، لوازم آموزشی و... را تأمین کنند اما در کوهدشت این یک موضوع فراموش شده است و فرمانداری‎ها نیز حمایتی از مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری ندارند.

انتهای پیام
captcha