تقاضای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان
کد خبر: 3963448
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

تقاضای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا و وضعیت پیک پذیرش بیمار در مراکز درمانی، گفت: در صورت افزایش روند شیوع نیاز به بیمارستان‌های موقت داریم و به همین منظور تقاضای استقرار بیمارستان صحرایی کردیم.

تقاضای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، امروز، 21 فروردین‌ماه در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اظهار کرد: استان زنجان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته و با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا به‌مدت 10 روز محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها طبق مصوبات و ضوابط قانونی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان از جمله ولیعصر(عج)، ارتش و امید پر شده یا در وضعیت پیک پذیرش بیمار کرونایی قرار دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان عادی نیست و با ویروس جهش‌یافته مواجه هستیم، درخواست بیمارستان صحرایی کردیم تا در صورت افزایش این روند بتوانیم از این ظرفیت نیز استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در کشور بیش از دو میلیون نفر مبتلا به کرونا شده‌اند، ادامه داد: یکی از عوامل شیوه ویروس انگلیسی ورود ویروس از مرز عراق عنوان شده و دورهمی‌ها، مهمانی‌ها و سفرهای نوروزی نیز روند شیوع کرونا را سرعت بخشیده و استان و کشور را در وضعیت سختی قرار داده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در جلسه گذشته ستاد مقابله با کرونا مصوبه‌ای با مضمون تشکیل قرارگاه عملیاتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در دستگاه‌های اجرایی مصوب شده است، بیان کرد: هر کجا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از 90 درصد رسیده میزان ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: فعالیت مشاغل گروه‌های دو، سه، چهار ممنوع است و از طریق مأموران نظارتی و مراجع ذی‌ربط با متخلفان برخورد خواهد شد و مردم باید رعایت پروتکل‌های اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را جدی بگیرند. همچنین از کسانی که سفر کردند تقاضا داریم از دورهمی و سفر خودداری کنند و کسانی که به مسافرت رفته و تست PCR آن‌ها مثبت است از طریق دانشگاه علوم پزشکی مورد پیگیری قرار می‌گیرند و در صورت رعایت نکردن قرنطینه مراجع قضایی با آن‌ها برخورد می‌کنند.

مرادی به اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص وضعیت محیط پرامونی و آگاه‌سازی در مورد کرونا توسط روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: شهروند سالم‌ محور توسعه است و اگر شهروندی مبتلا و بستری شود باید هزینه‌های دیگری متحمل شویم. انتظار داریم شهرداران بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری را به وضعیت هشدارباش کرونا تبدیل کنند و در تابلوهای مسیرهای مواصلاتی وضعیت قرمز استان اطلاع‌رسانی شود.

وی بیان کرد: در هر دستگاه‌ اجرایی باید کمیته اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شود، چراکه موضوع سلامت برای همه مهم بوده و تهدید کرونا بیخ گوش همه است. صداوسیما باید برنامه ویژه‌ای تدارک ببیند و نباید حرف یا نکته‌ای مبنی بر عادی بودن شرایط اعلام شود و البته دنبال حاشیه‌سازی هم نباشیم. موج چهارم کرونا در مدت دو هفته به قله رسیده و خط ابتلا صعودی است.

انتهای پیام
captcha