آغاز به کار بانک اطلاعاتی بانوان فعال حوزه قرآن در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3964911
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰

آغاز به کار بانک اطلاعاتی بانوان فعال حوزه قرآن در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار بانک اطلاعاتی بانوان فعال حوزه قرآن استان خبر داد و گفت: بستر لازم برای بانک اطلاعاتی حافظان پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظان کل آماده شده است، همچنین بانک اطلاعاتی داوران مسابقات قرآنی و ممتحنین مجاز امسال بروزرسانی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری در خصوص زیرساخت‌های لازم برای برگزاری برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی، اظهار کرد: برگزار کردن برنامه‌ها در فضای مجازی نیازمند آموزش‌ها است که پیش از این، اقدامی انجام نشده بود، اما کرونا فضا را به این سمت پیش برد که آموزش‌ها در فضای مجازی برگزار شود، گرچه به دلیل اینکه از قبل هدف‌گذاری و توانمندسازی فنی و محتوایی برای حضور افراد در این فضا صورت نگرفته بود در ابتدا اجرای برنامه‌ها در این فضا از کیفیت لازم برخوردار نبود.

وی افزود: زیرساخت‌های اینترنت در برخی نقاط استان بسیار ضعیف است و افرادی که اقدام به برگزاری برنامه‌ها در این فضا می‌کردند قطعاً با مشکل مواجه می‌شدند که این امر بر ترویج معارف قرآن و برگزاری کلاس‌ها تأثیرگذار بوده است.

کارگر گفت: تفاوت صحنه عملیات و تغییر فضا بر کیفیت کار اثر گذاشته است که قطعا با تمرین، ممارست، پیگیری و کار زیاد در این فضا، می‌توان مشکلات را برطرف کرد، یعنی مراکزی که سریعاً در این فضا ورود کرده‌اند کیفیت کارشان افزایش یافته و با ابتدای کار تفاوت داشته است، از طرفی مداومت بر فضای مجازی تا حدودی موجب مشخص شدن نقص‌ها و برطرف شدن مشکلات شده است.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند کیفی‌سازی کارها در فضای مجازی هستیم، تصریح کرد: گرچه کیفی‌سازی کارها به بهبود شرایط فضای مجازی و آموزش‌های لازم برای تولید محتوا بستگی دارد اما قطعاً در آینده با برطرف شدن مشکلات، بسیاری از برنامه‌هایی که در فضای مجازی اجرا می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کرونا علاوه بر اینکه بر تمام فعالیت‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تأثیر گذاشت اما موجب شد تا زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها در فضای مجازی تا حدودی فراهم شود که در این ایام بسیاری از مراکز قرآنی برنامه‌های خود را از طریق این فضا پیش بردند و خوشبختانه کیفیت کارها به نسبت گذشته تغییرات بسیاری داشته است، به طوری که فرصتی فراهم شد تا فعالان قرآنی در حوزه مجازی بتوانند رشد کنند و تقویت شوند، گرچه در این زمینه نیاز به آموزش‌ است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی استان باید سامانه جامعی فعال شود، تصریح کرد: دو جلسه برای این موضوع برگزار شد که در حال حاضر اعتبارات موردنیاز آن محقق نشده است، از طرفی ما به عنوان متولیان فعالیت‌های قرآنی، آماری از فعالان قرآنی استان به صورت موضوعی در دسترس داریم که نیازمند بروزرسانی بوده و این امر جزو برنامه‌های سال جاری اداره امور قرآنی است.

کارگر اضافه کرد: ادارات شهرستانی هم درگیر این موضوع شده‌اند، زیرا بایستی هر شهرستان بانک اطلاعاتی دقیق و به روز از فعالان قرآنی خود داشته باشد، بنابراین لازم است سامانه‌ای برای دسترس عموم موجود باشد.

وی از آغاز به کار بانک اطلاعاتی بانوان فعال حوزه قرآن استان خبر داد و گفت: بستر لازم برای بانک اطلاعاتی حافظان پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظان کل آماده شده است، همچنین بانک اطلاعاتی داوران مسابقات قرآنی و ممتحنین مجاز امسال بروزرسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha