مؤسسات قرآن لرستان در انتظار حمایت خیران / ۶۶ مؤسسه مکان مستقل ندارند
کد خبر: 3971115
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

مؤسسات قرآن لرستان در انتظار حمایت خیران / ۶۶ مؤسسه مکان مستقل ندارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن لرستان با اشاره به اینکه از مجموع یکصد مؤسسه قرآن لرستان دو سوم آنها فاقد مکان مستقل هستند، خواستار حمایت خیران و واقفان از مؤسسات و خانه‌های قرآن برای تهیه مکان مناسب شد.

مؤسسات قرآن لرستان در انتظار حمایت خیران / ۶۶ مؤسسه مکان مستقل ندارندروح‌الدین بلواسی،  مدیرعامل اتحادیه مؤسسات تشکل‌های قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، نداشتن مکان مستقل و فضای مناسب آموزشی را یکی از مهمترین مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآن لرستان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر یکصد مؤسسه قرآن در لرستان داریم که دو سوم آنها فاقد مکان مستقل و فضای آموزشی مناسب هستند.

وی خواستار حمایت خیران و واقفان از مؤسسات و خانه‌های قرآن استان شد و افزود: در حال حاضر که به دلیل شیوع کروناویروس فعالیت‌ها و آموزش‌های حضوری مؤسسات و خانه‌های قرآن تعطیل است و اکثر این فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شوند مشکل مؤسسات و خانه‌های قرآن از نظر مکانی زیاد به چشم نمی‌آید اما پس از کرونا با موجی از مشکلات مؤسسات و خانه‌های قرآن استان از لحاظ نداشتن مکان مستقل و فضای مناسب آموزشی مواجه خواهیم بود.

بلواسی اضافه کرد: متأسفانه طی دو سال اخیر و در جریان کرونا که مشکلات اقتصادی بیشتر شد اجاره‌بها و رهن ساختمان‌ها نیز در حد بسیار چشمگیری بالا رفت و این باعث شد بسیاری از مدیران مؤسسات قرآنی توانایی پرداخت اجاره‌بها را نداشته باشند و در حال حاضر برخی از مدیران مؤسسات قرآنی وسایل و تجهیزات آموزشی را در منازل خود نگهدار می‌کنند و مکان‌های استیجاری را به خاطر عدم توانایی در پرداخت اجاره‌بها تخلیه کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان با تاکید بر اینکه مؤسسات و خانه‌های قرآنی به دلیل محروم بودن از حمایت‌های دولتی نیازمند مساعدت و حمایت از جانب خیران، نیکوکاران و واقفان هستند، اظهار کرد: می‌طلبد برای جلوگیری از تعطیل شدن فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن خیران و نیکوکاران پای کار بیایند.

وی در بخشی از سخنانش به حمایت‌های اتحادیه قرآنی لرستان از مؤسسات و خانه‌های قرآن استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه تعطیلی کلاس‌های حضوری مؤسسات قرآنی به دلیل شیوع کرونا باعث شد این مؤسسات از نظر مالی با مشکل جدی مواجه شوند اتحادیه تلاش خود برای کمک به مدیران و مربیان و فعالان قرآنی را به کار گرفت و طی چند مرحله بسته‌های معیشتی را که با مشارکت مؤسسات قرآنی و خیرین جمع‌آوری شد را بین فعالان قرآنی نیازمند توزیع کرد.

بلواسی از توزیع بسته ارزاق به نرخ دولتی میان خانواده‌های جامعه قرآنی استان خبر داد و گفت: طی نامه‌نگاری و رایزنی با اداره بازرگانی استان، اقلام برنج، روغن و شکر به ارزش حدود ۵۰ میلیون تومان به نرخ دولتی خریداری شد تا در ایام ماه مبارک رمضان میان خانواده‌ فعالان قرآنی به نرخ دولتی توزیع شود.

وی ادامه داد: در ابتدای امسال نیز اتحادیه قرآنی استان، ۳۲۵ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان میان تعدادی از خانواده‌های فعالان قرآنی سطح استان توزیع کرده است.

انتهای پیام
captcha