دیوارهایی که نزدیک است آوار شود
کد خبر: 3971183
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

دیوارهایی که نزدیک است آوار شود

دیوارها و حصارهای مرکز قرآنی امام حسین(ع) روستای شول بعد از زلزله استان بوشهر ترک‌های عمیقی برداشته است، ترک‌هایی که خبر از آوار شدن دیوار در آینده‌ای نزدیک می‌دهند.

به گزارش ایکنا، 29 فروردین‌ماه 1400 زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر، استان بوشهر را لرزاند، با اینکه این زلزله را نمی‌توان جزو زلزله‌های پرقدرت ارزیابی کرد، اما کماکان آثاری که از خرابی‌ها برجای گذاشته است، خودش را نشان می‌دهد.

مرکز قرآنی امام حسین(ع) در روستای شول شهرستان گناوه جایی است که از این زلزله آسیب دیده است. زهرا حیدری، مدیرعامل این مرکز قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: ساختمان دارالقرآن این روستا در زلزله اخیر آسیب دید. سه متری هم که به ساختمان اضافه شده، از داخل ترک خورده و حصارها کاملاً تخریب شده است. طبق نظر کارشناس بنیاد مسکن باید تخریب و دوباره ساخته شود، اما هزینه زیادی دارد که در توان ما نیست.

وی با بیان اینکه همچنین یک قسمت حیاط خلوت و یک قسمت جلوی در دارالقرآن از هردو طرف دیوارها آسیب شدیدی دیده‌اند، ادامه داد: تاکنون برای کمک به بازسازی از نهادی کمک نگرفته‌ایم، ولی از مسئولان درخواست اعطای وام دارم، چون با شروع فصل بارندگی در پاییز و زمستان دیوارها ریزش خواهند کرد. هم‌اکنون همه فعالیت‌هایمان مجازی است، ولی تا چند وقت دیگر که فعالیت‌ها حضوری خواهد شد، با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

دیوارهایی که نزدیک است آوار شود

حیدری به دیگر مشکلات مؤسسه اشاره و اظهار کرد: در این شهر استفاده از کولرهای آبی مقدور نیست و به خاطر شدت گرما و شرجی بودن هوا، حتماً باید از کولرهای گازی استفاده شود. این مؤسسه دو کولر گازی قدیمی دارد که هر دو خراب شده و مشکل سیستم سرمایشی مؤسسه را هم داریم.

این مؤسسه در استان بوشهر، شهرستان گناوه، روستای شول واقع شده است.  

انتهای پیام
captcha