فعالیت 13 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی
کد خبر: 3974045
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷

فعالیت 13 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی

مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز آذربايجان‌غربی گفت: در حال حاضر علاوه بر انجمن استان، 12 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

ارسالی| فعالیت 13 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، 6 خرداد، اولین جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی در سال ١۴٠٠ با هدف توسعه کتابخانه‌ها و کتاب‌خوانی خديجه معصومی، مديركل كتابخانه‌های عمومی استان، ايرج اديب‌نيا، رئيس هيات مديره انجمن، علی آخونديان، مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز آذربايجان‌غربی، سمیه رحمان‌پور، معاون امور كتابخانه‌ها و همكاری‌های اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی، عفت آقازاده، رئيس اداره امور همكاری‌های اداره‌كل کتابخانه‌های عمومی استان، اعضای هيئت‌امنا و هيئت‌مديره انجمن در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تاکید رهبر معظم انقلاب بر اولویت‌بخشی به اقتصاد و فرهنگ، همکاری خیرین در خدمت‌رسانی به مردم، سبب تداوم پیشرفت فرهنگی و اقتصادی کشور خواهد بود.

خدیجه معصومی با تاکید بر کتابخانه‌سازی در مناطق محروم افزود: ایجاد کتابخانه به عنوان یک پایگاه موثق فرهنگی و اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روان مردم مناطق کمتر توسعه یافته تأثیر به سزایی دارد.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی حتی در شرایط شیوع بیماری و بحران سلامت در جامعه، فعالیت‌ها و خدمات‌شان را تداوم بخشیده و با رویکرد جدیدی ضمن اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در بستر فضای مجازی، ارتباط بین کتابخانه و مردم را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به راه‌اندازی طرح «کتاب پیک» با هدف تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه‌ها به منابع، تصریح کرد: استقبال خوب مردم استان از طرح کتاب‌پیک نشان دهنده اثرگذاری کتابخانه‌های عمومی در جامعه است.

وی بیان کرد: خیرین کتابخانه‌ساز جهادگران بی‌ادعای عرصه فرهنگ هستند و همراهی ایشان برای توسعه و تحول در این حوزه ضروری است.

مديرعامل انجمن خيرين كتابخانه‌ساز آذربايجان‌غربی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ارائه کرد و گفت: در حال حاضر علاوه بر انجمن استان، 12 انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان‌ها فعالیت می‌کند.

آخوندیان تصریح کرد: در مورد خیرین، ماده 172 قانون مالیات مستقیم بر درآمد اجرا می‌شود که طی آن، مالیات تعلق گرفته به خیر کسر می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مانند خیرین مدرسه‌ساز به حمایت‌های دولتی نیارمند است تا 30 درصد از هزینه‌های کار توسط خیرین و 70 درصد توسط دولت در روستاها، 50 درصد هزینه توسط خیرین و 50 درصد اعتبارات دولتی در شهرها تامین شود.

انتهای پیام
captcha