تربیت فرزندانی شایسته در سایه مؤانست با الگوهای قرآنی
کد خبر: 3976424
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

تربیت فرزندانی شایسته در سایه مؤانست با الگوهای قرآنی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) اراک اظهار کرد: الگویی که با قرآن و سیره انبیای الهی و امامان معصوم مؤانست دارد، می‌تواند در پرورش و تربیت فرزندانی صالح و شایسته و داشتن خانواده‌ای سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم تأثیرگذار باشد.

تربیت فرزندانی شایسته در سایه مؤانست با الگوهای قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، زهرا عسگری، سرپرست دانشگاه فرهنگیان پردیس زینب کبری(س) اراک، امروز، 19 خرداد در همایش استانی «بانوی تحول‌آفرین تاریخ» که به همت دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و این دانشگاه برگزار شد، گفت: برای داشتن دختران و زنانی تراز انقلاب اسلامی باید در کنار اسوه‌های دینی همچون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (س)، الگوهای عینی و قابل لمس ارائه دهیم تا برای نوجوان و جوان امروز قابل لمس باشد.

وی بیان کرد: همایش بانوی تحول‌آفرین تاریخ الگوی جهانی به منظور بزرگداشت بانوان مفاخر کشور است که می‌تواند به عنوان طلیعه کنگره ملی بانوان تحول‌آفرین برای سال آینده مطرح باشد. یکی از رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان تربیت دانشجو معلم است و برای رسیدن به حیات طیبه بر اساس نظام معیار اسلامی و آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است.

عسگری ادامه داد: حیات طیبه یا سبک زندگی اسلامی دستیابی به وضع مطلوب زندگی است که بر اساس مبانی و ارزش‌های دین اسلامی است که تحقق آن باعث رسیدن به قرب الهی می‌شود و این امر همان عاملی است که بانو مجتهده امین و سایر بانوان مفاخر کشور به آن رسیده‌اند.

وی بیان کرد: در زمان حیات بانو مجتهده امین و پس از آن همه علما و مجتهدان از ایشان تکریم کرده‌اند و همان‌طور که علامه طباطبایی بین مردان و علما بی‌نظیر هستند، بانو مجتهده امین نیز بین بانوان دارای چنین جایگاهی هستند. همه ما به عنوان افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت نقش‌آفرین هستیم باید دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان به‌ویژه بانوان و دختران را با جایگاه بانوانی که در جامعه اسلامی تأثیرگذار بوده‌اند آشنا کنیم.

عسگری با اشاره به اینکه بانوان مفاخر ایران کم نیستند، اظهار کرد: البته این خلأ احساس می‌شود که این بانوان آن‌گونه که باید در جامعه معرفی نشدند، یکی از اهداف برگزاری این همایش گرامیداشت یاد و بزرگداشت نام این بانوان فرهیخته است، بانو مجتهده امین، طوبی کرمانی، مهری سویزی، گرجی، طاهره دباغ، شهلا حبیبی و فاطمه رهبر از جمله بانوانی هستند که باید برای معرفی آنان اقداماتی صورت گیرد تا به عنوان الگو و اسوه به جامعه معرفی شوند.

وی بیان کرد: الگویی که با قرآن و سیره انبیای الهی و امامان معصوم مؤانست دارد، می‌تواند در پرورش و تربیت فرزندانی صالح و شایسته و داشتن خانواده‌ای سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم تأثیرگذار باشد و الگوپذیری شایسته در سوره «تحریم» آیه 11: «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ وَنَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ، و باز خدا برای مؤمنان (آسیه) زن فرعون را مَثَل آورد هنگامی که (از شوهر کافرش بیزاری جست و) عرض کرد: بار الها (من از قصر فرعونی و عزت دنیوی او گذشتم) تو خانه‌ای برای من نزد خود در بهشت بنا کن و مرا از شرّ فرعون (کافر) و کردارش و از قوم ستمکار نجات بخش» بیان شده است.

انتهای پیام
captcha