قدردانی از اقدام «مختار دهقان» / پیشنهاد تشکیل «قرارگاه جهادی خادمان قرآن کریم»
کد خبر: 3982983
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

قدردانی از اقدام «مختار دهقان» / پیشنهاد تشکیل «قرارگاه جهادی خادمان قرآن کریم»

مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه در پیامی ضمن قدردانی از اقدام مختار دهقان مبنی بر خداحافظی از مسابقات قرآن و اختصاص وقت خود به آموزش عمومی قرآن، پیشنهاد تشکیل یک قرارگاه برای رفع بی‌سوادی قرآنی در کشور را مطرح کرده است.

تقدیر از اقدام «مختار دهقان» / پیشنهاد تشکیل «قرارگاه جهادی خادمان قرآن کریم»

به گزارش ایکنا، طی روزهای گذشته خبر خداحافظی مختار دهقان، قاری بین‌المللی کشورمان از حضور در مسابقات قرآن منتشر شد. در همین راستا موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تهران، بیانیه‌ای در این مورد صادر کرده و طی آن از اقدام قاری بین‌المللی کشورمان در اختصاص وقت خود به بحث آموزش عمومی قرآن، قدردانی کرده است. مشروح این پیام به شرح زیر است. 

بسم الله الرحمن الرحیم
وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (عنکبوت/۶۹)

در فرمایشی گهربار از امیرالمؤمنین علی(ع) می‌خوانیم: «واعلموا أن الجهاد الاکبر جهادالنفس فاشتغلوا بجهاد انفسکم تسعدوا وارفضوا القال و القیل؛ به بزرگترین جهاد که جهاد با نفس است، بپردازید تا سعادتمند شوید و قیل و قال را ترک کنید.» (شرح غررالحکم ج۶ص۴۶۹).

طی روزهای گذشته از خبری مبنی بر انصراف قاری خوش‌خوان مشهدالرضایی و بین‌المللی قرآن کریم جناب آقای مختار دهقان از شرکت در مسابقات قرآن و قصد و تلاش ایشان در جهت ارتقای سواد قرآنی عموم جامعه، مطلع شدیم.

موسسه قرآن و نهج‌البلاغه تهران ضمن ارج نهادن به این اقدام ارزشمند ایشان که مصداق جهاد اکبر به دلیل قبول محرومیت از بسیاری از مزایا و موقعیت‌های مترتب بر حضور و کسب رتبه‌های عالی و ممتاز در مسابقات قرآن برای ایشان است، اعلام می‌دارد از تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل خود در این راه و در کنار ایشان استفاده کرده و سربازی این نهضت مقدس را برای خود نشان افتخاری گرانبها می‌داند.

در پایان و به عنوان پیشنهادی سازنده در جهت حمایت و تقویت حرکت جهادی جناب آقای دهقان معروض می‌داریم قرارگاهی خودجوش و مردمی با مرکزیت پایتخت معنوی ایران یعنی شهر مقدس مشهد و با عضویت سایر فعالان و مؤسسات قرآنی سراسر کشور با عنوان «قرارگاه جهادی خادمان قرآن کریم» و باهدف ریشه‌کن نمودن بی‌سوادی قرآنی از سراسر کشور و از بین آحاد جامعه و علاقه‌مندان به یادگیری قرآن ایجاد شود.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه تهران»

انتهای پیام
captcha