ضرورت الگوگیری از کادرسازی امام باقر(ع) در ایجاد تمدن نوین اسلامی
کد خبر: 3984898
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

ضرورت الگوگیری از کادرسازی امام باقر(ع) در ایجاد تمدن نوین اسلامی

کارشناس مذهبی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان کادرسازی در حکومت اسلامی با الگوگیری از امام باقر(ع) را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است، ضروری دانست.

حجت‌الاسلام حمید غلام‌پور، کارشناس مذهبی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در گفت و گو با ایکنا، ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع)، اظهار کرد: یکی از القاب شریف امام باقر(ع) باقرالعلوم به معنی شکافنده علوم است.

وی افزود: امروز آنچه از این امام عزیز به عنوان سیره و چراغ راه تبیین شده، دایرة‌المعارفی برای اتصال به کمال است. بزرگ‌ترین رسالت امام باقر(ع) این بود که بنیان مرجعیت دینی را بنا کردند و باب اجتهاد را گشودند. ایشان دروازه‌های علم اصول که اساس و زیربنای فقه پویای شیعه است را باز کردند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در دوران امامت امام باقر(ع) تزلزلی در حکومت اموی اتفاق افتاد و امام با ژرف‌نگری از فرصت مشغول شدن ظالمان به یکدیگر و انتقال قدرت از دستگاه اموی به عباسی استفاده و آغاز به کادرسازی و عالم‌پروری کردند. شاگردان و صادقان بسیاری در محضر ایشان تربیت شدند که امروز از آنان به عنوان علمای بزرگ علم رجال یاد می‌شود.

غلام‌پور تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که در زمان امام باقر(ع) در کنار کادرسازی و عالم پروری کلید خورد، شروع باب صدور فتوا توسط افراد شایسته گماشته شده از سوی امام در مساجد برای افرادی که دسترسی به امام نداشتند بود. امام باقر(ع) در باب اهمیت عالم پروری و کادرسازی می‌فرمایند: «وجود يک فقيه در دين، از وجود هزار عابد براى شيطان گران‌تر است».

وی عنوان کرد: امروز کلام امام باقر(ع) چراغ راه و هدایتگر ماست و ان‌شاءالله بتوانیم با بهره‌گیری از کلام و سیره نورانی ایشان و توجه به ضرورت کادرسازی در حکومت اسلامی به آن مدینه فاضله و تمدن نوین اسلامی برسیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است تا بستر برای فرج امام زمان(عج) ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha