مهمترین انگیزه‌ام برای کارآفرینی باقیات‌ صالحات است
کد خبر: 3988459
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

مهمترین انگیزه‌ام برای کارآفرینی باقیات‌ صالحات است

یک کارآفرین قزوینی بابیان اینکه سال ۹۶ ورشکست شده است، گفت: طلا و ماشینم را فروختم تا این ضرر را جبران کنم؛ هشت ماه در خانه نشستم و هیچ انگیزه‌ای برای فعالیت نداشتم، کارگاه را تعطیل کردم اما پس از مدتی مجدداً تصمیم گرفتم دست روی زانو بگذارم و از صفر شروع کنم. تنها انگیزه من این است با اشتغال‌زایی برای چند نفر باقیات‌صالحات برای خودم داشته باشم.

مهمترین انگیزه‌ام برای کارآفرینی باقیات‌ صالحات است

اکرم حسن بیگی، کارآفرین قزوینی، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: از ۱۵ سالگی به خاطر علاقه به خیاطی وارد این عرصه شدم تا ۱۰ سال پیش شخصی دوزی می‌کردم اما از سال ۸۹ به تولید پوشاک روی آوردم؛ پارچه می‌خریدم و لباس در سایزهای مختلف می‌دوختم و به دوستان و آشنایان می‌فروختم پس از مدتی یکی از دوستان گفت که علاقه‌مند است با من همکاری کند برای همین یک چرخ‌خیاطی خریدم و مشغول به کار شدیم پس‌ازآن تعداد چرخ‌ها را به ۶ دستگاه رساندم و در حال حاضر ۱۰ نفر با ما همکاری دارند.

وی افزود: سال ۹۶ به پیشنهاد یکی از دوستان از تولیدکنندگان پارچه برش‌خورده تحویل می‌گرفتم و دوزندگی می‌کردم و به ما چک می‌دادند که چند چک پاس نشد و من ورشکست شدم، ۳۰ میلیون متضرر شدم و طلا و ماشینم را فروختم تا این ضرر را جبران کنم؛ هشت ماه در خانه نشستم و هیچ انگیزه‌ای برای فعالیت نداشتم و کارگاه را تعطیل کردم اما پس از مدتی مجدداً تصمیم گرفتم دست روی زانو بگذارم و از صفر شروع کنم. تنها انگیزه من این است با اشتغال‌زایی برای چند نفر باقیات‌صالحات برای خودم داشته باشم.

این کارآفرین خاطرنشان کرد: آلان پارچه می‌خرم و شلوار و شومیز می‌دوزم و در بازار تهران عرضه می‌کنم، اگر ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنم قادر به اشتغال‌زایی برای ۲۰ خواهم بود.

وی بیان کرد: آلان قیمت پارچه به سه برابر افزایش یافته اما در مقابل قیمت پوشاک هم گران شده است تنها مشکلی که برای تولیدکنندگان پیش‌آمده کمبود سرمایه در گردش است چون با افزایش قیمت سرمایه برای خرید مواد اولیه و پارچه کاهش پیدا می‌کند.

حسن بیگی اشاره کرد: در خصوص دستمزدها باید بگوییم که سه نفر طی ۱۰ سال در کنار ما فعالیت داشتند و به‌طور متوسط ماهانه ۳ و نیم میلیون تومان درآمد دارند و این درآمد برای خانم می‌تواند کمک‌خرجی برای خانواده باشد.

وی اظهار کرد: اگر کسی بخواهد از صفر شروع کند و وارد عرصه تولید شود باید بگویم طی کردن این مسیر بدون علاقه غیرممکن است و در کنار آن باید سرمایه کافی نیز داشته باشد؛ در حال حاضر راه‌اندازی یک کارگاه حداقل به ۱۰۰ میلیون تومان نیاز دارد چون چرخ‌خیاطی گران شده است.

این تولیدکننده تصریح کرد: از دولت انتظار داریم با اعطای تسهیلات به گسترش کسب‌وکار تولیدکنندگان کمک کند، اگر تسهیلات پرداخت شود استرس تهیه مواد اولیه را نخواهم داشت چون پارچه را با چک می‌خرم و برای پاس کردن باید منتظر فروش آن باشم، اگر سرمایه‌ای برای گردش داشته باشم دیگر برای خرید مواد اولیه نگرانی نخواهم داشت.

به گزارش ایکنا، این مصاحبه در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و معرفی پیشرانان توانمند استان صورت پذیرفت. کارفرمای این طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و جهاد دانشگاهی مجری این طرح است؛ علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات تکمیلی به سایتwww.inhb.ir مراجعه کنند.انتهای پیام

انتهای پیام
captcha