تمدید مهلت ارسال آثار به جایزه کتاب دفاع مقدس
کد خبر: 3989639
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
فروغی خبر داد؛

تمدید مهلت ارسال آثار به جایزه کتاب دفاع مقدس

دبیر نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد تا ۱۵ شهریور خبر داد.

جایزه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تا نیمه شهریور تمدید شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ محمدقاسم فروغی دبیر نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد مهم ادبی خبر داد و اظهار کرد: دبیرخانه این دوره از جایزه، پس از دریافت لیست کتب منتشره طی سال‌های ۱۳۹۸- ۱۳۹۷ با موضوعات دفاع مقدس، مقاومت و مدافعان حرم و تهیه یک لیست واحد به آمار قابل توجه حدود ۳۳۵۰ عنوان کتاب در این حوزه رسید. آمار بالای تولیدات، شرایط کرونایی کشور و محدودیت‌هایی که ناشران و پدیدآورندگان آثار ادبی به‌واسطه شیوع این ویروس پیدا کرده‌اند و همچنین درخواست‌های متعدد اهالی نشر، ما را بر آن داشت که مهلت ارسال آثار به دبیرخانه را تا ۱۵ شهریور تمدید کنیم.
 
وی با اشاره به فعالیت کم‌سابقه ناشران دفاع مقدس در تولید کتب دفاع مقدس افزود: خوشبختانه باوجود مشکلات متعددی از جمله گرانی بی‌سابقه قیمت کاغذ و چاپ کتاب و برگزار نشدن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که امسال در حوزه نشر داشتیم. اما شاهد تولیدات گسترده و استقبال بسیار مناسب ناشران از نوزدهمین دوره انتخاب کتاب دفاع مقدس هستیم.
 
فروغی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۵۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در ژانر‌های مختلف ادبی به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با تمدید مهلت ارسال آثار شاهد تعداد بیشتری برای داوری در این رویداد باشیم.
 
دبیر انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس به آغاز داوری‌های این رویداد پس از ثبت نهایی آثار در دبیرخانه خبر داد و افزود: گروه‌های داوری این دوره از جایزه در مراحل انتخاب هستند و به زودی کار داوری آغاز خواهد شد.
 
وی در ادامه بیان کرد: امسال در کنار داوری‌ها، سلسه نشست‌های تخصصی با موضوعات گوناگون در نظر گرفته شده که متعاقباً محور‌ها و موضوعات مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
انتهای پیام
captcha