برگزاری پویش «مثبت 3» در محرم با 216 جایزه نقدی
کد خبر: 3989696
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
عبدالهی به ایکنا خبر داد؛

برگزاری پویش «مثبت 3» در محرم با 216 جایزه نقدی

مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران از برگزاری پویش کتابخوانی «مثبت 3» با محور فرزندآوری در ماه محرم در سراسر کشور خبر داد.

پویش کتابخوانی با محور فرزندآوری در محرم برگزار می‌شودروح‌الله عبدالهی؛ مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا درباره پویش کتابخوانی «مثبت ۳» گفت: موضوع محوری سازمان تبلیغات اسلامی، تمرکز بر فرزندآوری در جامعه است. با توجه به اینکه تهدید جدی پیش روی کشور نیز همین موضوع است، تلاش می‌کنیم با فرهنگسازی، برگزاری دوره‌های آموزشی، مشاوره، نشست‌های تخصصی و ... بر این موضوع ورود کرده و به صورت کارشناسی آن را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.   
 
وی افزود: اکنون جمعیت ایران در حال کاهش است و با این روند، میانگین متوسط سن کشورمان به رقم بالاتری خواهد رسید و این مسئله باعث کاهش نیروی انسانی جوان، کارآمد و کارآفرین خواهد شد و به عبارت ساده‌تر جامعه پیر خواهد شد. از این رو از فرصت‌های موجود استفاده می‌کنیم تا مردم در این زمینه تشویق شوند و آگاهی بیشتری از آسیب‌های حاصل از آن کسب کنند.  
 
عبدالهی با اشاره به شیوه‌ها و راهکار‌های گوناگون این مسئله بیان کرد: یکی از این راه‌ها انتشار کتاب «مثبت ۳» و برگزاری مسابقه کتابخوانی است. این کتاب به قلم حجت الاسلام سیدحسین موسوی به نگارش درآمده است. نویسنده در این اثر تلاش کرده با پاسخ به بسیاری از شبهات فکری، عقیدتی، ذهنی، اجتماعی، سیاسی و بسیاری از موضوعاتی که در حوزه فرزندآوری دغدغه و چالش جدی است، در خانواده‌ها اثرگذار باشد. بسیاری از خانواده‌ها به دلیل کمبود آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی و یا باور‌های غلط در زندگی‌های جدید و یا ترس از مشکلات پیش رو در حوزه فرزندآوری، همچنین تربیت و آینده آن‌ها سؤالات و ابهامات بسیاری دارند؛ از این رو این کتاب برای پاسخ به این سؤالات و ابهامات مناسب است.
 
پویش کتابخوانی با محور فرزندآوری در محرم برگزار می‌شود
 
وی به جزئیات مسابقه کتابخوانی «مثبت ۳» اشاره کرد و گفت: بعد از دهه اول محرم این کتاب رونمایی و پس از آن فراخوان سراسری پویش کتابخوانی برگزار خواهد شد که داخل کتاب سؤال‌ها و پرسشنامه‌ای وجود دارد که علاقه‌مندان با مطالعه کتاب و پاسخ سؤال‌ها می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. همچنین تلاش داریم قیمت کتاب را با اختصاص یارانه و جذب مشارکت کاهش دهیم که در حال حاضر قیمت پشت جلد کتاب ۳۰ هزار تومان است و با تخفیف به قیمت ۱۵ هزار تومان ارائه خواهد شد که در صورت جذب مشارکت این رقم تا ۱۰ هزار تومان امکان کاهش دارد تا همه بتوانند در آن شرکت کنند. ۲۱۶ جایزه نقدی و یک جایزه ویژه نیز به برندگان این پویش اهدا خواهد شد.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این کتاب ۱۹۱ صفحه‌ای که به همت انتشارات «هیئت امروز» جامعه ایمانی مشعر منتشر شده است، فصول مختلفی دارد. فصل اول درباره دلایل کنترل جمعیت در ایران سخن گفته و شعار اشتباه «فرزند کمتر زندگی بهتر» را که سال‌ها بر سر زبان‌ها بود، مورد بحث قرار داده است. فصل دوم ضرورت فرزندآوری را به دلیل خطر‌ها و معضلات گوناگون بررسی کرده و در فصل سوم به اهمیت فرزندآوری از دیدگاه اسلام و قرآن و روایات پرداخته است. فصل چهارم آثار و برکات فرزندآوری را بررسی کرده و در فصل پنجم به عوامل فرزندآوری و سیاست‌های تشویقی در این زمینه را مورد توجه قرار داده است. در فصل ششم موانع فرزندآوری اعم از عوامل اجتماعی، فرهنگی و ... بررسی شده است. در فصل پایانی میزگرد مهم و کاربردی و سه پیوست توصیه‌های مقام معظم رهبری، سیاست‌های کلی افزایش جمعیت و راهبرد‌ها و اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است.
انتهای پیام
captcha