مظلومیت قبل از شهادت + فیلم
کد خبر: 3990071
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
پایان فریب/ 5

مظلومیت قبل از شهادت + فیلم

بر جامعه اسلامی چه باید بگذرد و چه اتفاقی باید بیفتد که امام را نشناسند وزانت علمی و عملی او را ندانند و تازه مدتها بعد از شهادت او بدانند که او غیر از اینکه نواده پیامبر اکرم و فرزند علی ابن ابیطالب بود یک شخصیت بزرگ اسلامی بود.

به گزارش ایکنا؛ گروه اندیشه ایکنا همزمان با آغاز محرم الحرام و به رسم تأمل و تدقیق بر ابعاد پیرامونی قیام سیدالشهدا(ع) در سلسله‌ گفتارهایی با عنوان «پایان فریب» و با بیان کریم فیضی،‌ نویسنده و محقق قرآنی به صورت مختصر و مفید این ابعاد تاریخی را مورد بررسی قرار داده است.

مشروح بخش پنجم این گفتار تقدیم می‌شود؛

 

سخن در باب قیام امام حسین(ع) و شخصیت آن حضرت به عنوان بزرگترین قیام گر تاریخ اسلام است و به عنوان کسی که تفکیکی بنیادین بین دو اسلام اموی و نبوی ایجاد کرده است.

ما امام حسین(ع) را به عنوان عصاره اسلام می‌شناسیم و این شناخت از باب سبب و نسب نیست، از باب حقیقت است. حضرت در عمل نشان داده که اسلام مجسم هست و به تمام مبانی و مبادی اسلام اشراف دارد.


براساس مستندات و مسلمات تاریخی و براساس اعترافات فریقین و محتواهای که در دست داریم که عبارت از روایات و بیانات گرامی آن حضرت و خطب و نوادر گفتار آن حضرت، بلا تردید یقین می‌کنیم که بعد از پیامبراکرم(ص) شاخصترین شخصیت اسلامی امام حسین(ع) است در تمام دانش‌های اسلامی از فقه تا تفسیر و احاطه بر قرآن و علوم ربانی و دانش‌های پیامبران و انسان‌شناسی.


اینگونه باید خلاصه کنیم امام حسین(ع) به عنوان یک شخصیت جامع، عملی و علمی در جهان اسلام امتیاز فوق العاده‌ای داشته است. در اینجا باید توجه کنیم که بر جامعه اسلامی چه باید بگذرد و چه اتفاقی باید بیفتد که امام را نشناسد وزانت علمی و عملی او را نداند و تازه مدتها بعد از شهادت او بداند که او غیر از اینکه نواده پیامبر اکرم(ص) و فرزند علی ابن ابیطالب(ع) بود یک شخصیت بزرگ اسلامی بود.


همه اینها به دلیل سیاه‌نمایی‌ها و سم پاشی‌های اموی بود که واقعا یک مسئله ناشناخته است و به لحاظ علمی و تاریخی لازم است که روی این مسئله اکیداً کار شود.

انتهای پیام
captcha