توزیع بیش از 8 هزار متر پارچه مشکی عزای حسینی در بندرعباس
کد خبر: 3990240
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

توزیع بیش از 8 هزار متر پارچه مشکی عزای حسینی در بندرعباس

رئیس اداره اوقاف بندرعباس از توزیع بیش از 8 هزار متر پارچه مشکی عزای حسینی از محل موقوفات مرتبط در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس، صبح امروز، 21 مردادماه، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا نباید باعث ‌شود که عزاداری امام حسین(ع) برگزار نشود و شهر فضای حسینی به خود نگیرد. هیئت‌ها و همه مردم می‌توانند با نصب مقداری پارچه مشکی از خانه‌های خود در فضاسازی محرم شریک باشند.

وی افزود: عزاداری ماه محرم جایگاه ویژه در دین و مذهب ما دارد و لذا باید بتوانیم با استفاده از فضاسازی و سیاه‌پوش کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و خانه‌ها، عزای امام حسین (ع) را ارج بنهیم و عطر حسینی را در فضای شهری پراکنده کنیم. در همین راستا در شهرستان بندرعباس پویش «هر خانه یک روضه» راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره اوقاف بندرعباس تصریح کرد: افرادی که نذوراتی در ماه محرم دارند می‌توانند در تهیه پارچه مشکی عزاداری امام حسین(ع) و فضاسازی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و محیط شهری شریک و از اجر معنوی پراکندن عطر حسینی در شهر بهره‌مند شوند.

کریمی با بیان اینکه از محل نیات موقوفات شهرستان بیش از 8 هزار متر پارچه مشکی به ارزش ریالی 640 میلیون ریال تهیه شده است، یادآور شد: توزیع پارچه‌ها در نمایشگاه «شمیم حسینی» در امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس میان مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیئت‌ها و مردم صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha