آیت‌الله‌العظمی مدرسی مردم را به مشارکت در رعایت اصول بهداشتی دعوت کرد
کد خبر: 3990459
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲

آیت‌الله‌العظمی مدرسی مردم را به مشارکت در رعایت اصول بهداشتی دعوت کرد

مرجع تقلید شیعیان در عراق با اظهار تأسف از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: مقابله با بیماری و‌ جلوگیری از گسترش آن تنها مسئولیت حکومت نیست، بلکه مردم باید با رعایت اصول بهداشت و سلامت و نیز تقویت روحیه‌ ایمانی در این امر مشارکت کنند.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی مردم را به مشارکت در رعایت اصول بهداشتی دعوت کردبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلا در سخنرانی هفتگی خود به مناسبت ایام عزاداری حسینی گفت: عاشورا را یک جریان بزرگ الهی است که می‌توان از عاشورا برای مواجهه با مشکلات و چالش‌های امت اسلامی همچون اشغال، تروریسم، فقر، عقب‌ماندگی و بیماری از آن بهره برد.

مؤلف تفسیر هدایت با اشاره به همه‌گیری کرونا افزود: در حال حاضر امت اسلامی در دوران همه‌گیری کرونا به سر می‌برد و ناکارآمدی و فساد نیز در این دوران نمایان‌تر شده است.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی با اظهار تأسف از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه اظهار کرد: مقابله با تمامی بیماری‌ها و به خصوص این بیماری همه‌گیر ضروری است و عدم پایبندی برخی به پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری تأسف‌‌آور است.

وی ادامه داد: باید توصیه‌های کارشناسان و‌ مطلعین را جدی گرفت. مقابله با بیماری و‌ جلوگیری از گسترش آن تنها مسئولیت حکومت نیست، بلکه مردم باید با رعایت اصول بهداشت و سلامت و نیز تقویت روحیه‌ ایمانی در این امر مشارکت کنند.

یادآور می‌شود، جلسات سخنرانی آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی پنجشنبه‌های هر هفته در کربلا برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha