سوگواری دهه نخست محرم با برنامه رادیویی «حسینیه» + صوت
کد خبر: 3990504
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

سوگواری دهه نخست محرم با برنامه رادیویی «حسینیه» + صوت

رادیو قرآن با برنامه «حسینیه» از شب اول محرم به مدت ۱۲ شب میهمان خانه‌های شنوندگان است.

به گزارش ایکنا، حسینیه، عنوان ویژه برنامه دهه نخست ماه محرم شبکه رادیویی قرآن است که طی 12 شب اول ماه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، می‌توانند از ساعت 21 به مدت 55 دقیقه به صورت زنده شنونده آن باشند.

این برنامه با هدف برقراری حال و هوای سوگواری امام حسین(ع) در هر خانه با بخش‌هایی چون یادآوری آیاتی که امام حسین(ع) در مسیر حرکت از مدینه به مکه و از مکه به کربلا در منازل مختلف تلاوت کردند با صدای محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان، مرثیه‌سرایی و کارشناسی حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری‌زاده با موضوع تحلیل شخصیت‌های مثبت و منفی در کربلا و بیان کاربردی بهره‌مندی از این فضائل و دوری کردن از این رذائل به روی آنتن می‌رود.

پخش فرازهایی از شاهکارهای تلاوت‌های قاریان جهان اسلام، غزل مرثیه‌خوانی اشعار متأخر و معاصر در باب حادثه عاشورا توسط هادی اشرف‌الکتابی، ذاکر و مرثیه‌سرای اهل‌بیت(ع) و شرح آنها و روضه‌خوانی از دیگر آیتم‌های این ویژه‌برنامه است.

کد

ابتهال‌خوانی سید‌کریم موسوی، مبتهل بین‌المللی کشور درباره امام شهدا و وقایعی که پس حادثه عاشورا رخ داده است، آشنایی با پیرغلامان حسینی نقاط مختلف کشور و مدیحه‌سرایی از بخش‌های پایانی این برنامه حدود یک ساعته است.

کد

این برنامه به همت گروه علوم قرآنی، به تهیه‌کنندگی سمیه خراج و گویندگی رضا خضرایی از رادیو قرآن(موج FM ردیف ۱۰۰) پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha