اجرای طرح ملی آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)»
کد خبر: 3990656
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

اجرای طرح ملی آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)»

طرح ملی آموزش همگانی قرآن با محوریت سوره مبارکه فجر در ایام محرم اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا، طرح ملی آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)» از سوی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) ویژه تمام علاقه‌مندان و قرآن دوستان از نخستین روز ماه محرم با محوریت سوره مبارکه فجر آغاز شده است.

برای اجرای این طرح، دفترچه آموزشی شامل 30 قسمت مربوط به 30 روز ماه محرم در نظر گرفته شده است. این دفترچه دارای محتوایی مشتمل بر 30 آیه سوره مبارکه فجر است که در هر روز یک آیه، همراه با یک داستان از زندگی امام حسین(ع) و تشریح یک مسئله شرعی درباره نماز ارائه می‌شود.

فعالان این طرح می‌توانند با حضور در مراسم سوگواری که در منازل، مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود، به مدت 30 دقیقه، ضمن تلاوت آیه‌ای از سوره فجر(مربوط به همان روز)، به بیان داستان و نکته شرعی مشخص شده بپردازند و با توجه به اینکه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به مدت 30 روز در مکانی برگزار نمی‌شود، سایر علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از محتوای آموزشی این طرح می‌توانند به عنوان میهمان به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی https://maktab-emamreza.com مراجعه کنند.

مخاطبان طرح رسول اکرم(ص) آموزش‌‌گیرندگان (مخاطبان عام و علاقه‌مندان) و آموزش‌دهندگان (رابطین و برگزارکنندگان طرح) هستند و طرح در بخش‌های قرائت آیات سوره فجر، بخش لطایف آیات سوره، داستان‌های عاشورایی، آموزش احکام ابتدایی اجرا می‌شود. همچنین در حین مراحل اجرای این طرح، ارزیابی در سه سطح مخاطبان، آموزش دهندگان و رابطین اجذایی انجام می‌شود و در پایان مسابقه نهایی اخذ می‌شود.

ارسالی///اجرای طرح ملی آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)»

ارسالی///اجرای طرح ملی آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)»

یادآور می‌شود، افتتاحیه طرح رسول اکرم(ص) در هشت منطقه کشوری از هفته گذشته برگزار شد. همچنین پنج جلسه آموزشی نیز به صورت مجازی برای فعالان و رابطین طرح برگزار می‌شود.

همچنین مراسم افتتاحیه طرح ملی قرآنی رسول اکرم(ص) منطقه جنوب غرب تهران (اسلامشهر، رباط کریم، بهارستان ۱ و ۲، پرند) به میزبانی اسلامشهر، پنجشنبه گذشته، 21 مردادماه برگزار شد.

ارسالی///اجرای طرح ملی آموزش همگانی قرآن با عنوان «رسول اکرم(ص)»

انتهای پیام
captcha