همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود
کد خبر: 3990699
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲

همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبر داد و گفت: امسال این همایش با توجه به شیوع ویروس کرونا در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی این سازمان درباره برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» اظهار کرد: هرساله در روز ششم محرم‌الحرام که به نام حضرت قاسم بن‌حسن(ع) نام‌گذاری شده است، همایشی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با عنوان «احلی من‌العسل» برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۰۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبر داد و تصریح کرد: هر ساله دانش‌آموزان و نوجوانان در روز ششم محرم‌الحرام جهت عرض ادب و عزاداری شایسته به برپایی دسته‌جات عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری همایش سراسری «احلی من‌العسل» در ۲۴ مرداد ماه، تأکید کرد: امسال این همایش با توجه به شیوع ویروس کرونا در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و صحن و فضای باز اماکن مذهبی میزبان عزاداران امام حسین(ع) است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی در مورد برنامه‌های برگزار شده در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور در محرم ۱۴۰۰، گفت: تاکنون تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع متبرکه با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شده و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت؛ نماز ظهر تاسوعا و عاشورا نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به‌صورت محدود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha