نشست «عاشورا احیاگر غدیر» برگزار می‌شود
کد خبر: 3990712
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

نشست «عاشورا احیاگر غدیر» برگزار می‌شود

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه از برگزاری نشست «عاشورا احیاگر غدیر است» توسط این معاونت خبر داد و گفت: قیام امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر جانی دوباره به غدیر بخشید و عاشورا شروعی برای زنده شدن ارزش‌های غدیر بود.

بهزاد خدادادی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از برگزاری نشست «عاشورا احیاگر غدیر» خبر داد و اظهار کرد: امام حسین(ع) برای احیای ارزش‌های اسلامی قیام کردند. امام(ع) در خطبه‌های خود می‌فرمایند: (من برای زنده کردن سیره جد خود و پدرم امیرالمؤمنین(ع) قیام کردم) و مهم‌ترین ارزش الهی که امام حسین(ع) در قیام خود زنده می‌کنند بحث غدیر و ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

وی افزود: دشمنان هم بیان می‌کنند که مشکل ما با حسین‌بن‌علی(ع) بغض و کینه‌ای است که از زمان غدیر از امیرالمؤمنین(ع) به دل ما مانده و خداوند در آیه ۲۴۹ سوره بقره می‌فرماید «فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِیکُمْ بِنَهَرٍ فَمَنْ شَرِبَ مِنْهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَمَنْ لَمْ یَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّی إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِیَدِهِ ۚ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِیلًا مِنْهُمْ ۚ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْیَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ ۚ قَالَ الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلَاقُو اللَّهِ کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ چه بسا گروه اندکی به اذن خداوند به گروه زیادی غلبه می‌کنند که این گروه زیاد لایعقلون و لایفقهون هستند».

خدادادی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ارزش الهی که امام حسین(ع) زنده کردند، واقعه عظیم غدیر است، گفت: اسلام در عاشورا بازپس گرفته می‌شود و این غلبه معنوی است و غدیر از زمان عاشورا جان دوباره می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری این نشست، افزود: سخنران نشست مذکور حجت‌الاسلام نوروزی است و علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از مباحث این نشست می‌توانند از ۲۳ تا ۲۵ مردادماه به نشانی jdkf.ir/۱۱۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha