عهد هزاران نوجوان با حضرت قاسم(ع) / عاشورایی ایستاده‌ایم
کد خبر: 3990850
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
در سوگواره احلی‌من‌العسل محقق شد؛

عهد هزاران نوجوان با حضرت قاسم(ع) / عاشورایی ایستاده‌ایم

هزاران نوجوان دانش‌آموز کشورمان امروز در سوگواره احلی‌من‌العسل اعلام کردند: ما ملت شهادت و قاسم‌های دفاع از حرمُ الله و مردان میدان جهادیم و تا استقرار حکومت عدل جهانی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، عاشورایی ایستاده‌ایم.

عهد هزاران نوجوان با حضرت قاسم(ع)/ عاشورایی ایستاده‌ایم

به گزارش خبرنگار ایکنا، هزاران دانش‌آموز عاشورایی کشورمان امروز 24 مردادماه، هم‌صدا با هم در سوگواره احلی‌من‌العسل ضمن بزرگداشت شجاعت و دلیری حضرت قاسم(ع)، نوجوان قیام عاشورا، میثاق‌نامه نهمین سوگواره سراسری احلی‎‌من العسل را قرائت و ضمن نفی گفتمان‌ها و سبک زندگی غیراسلامی اعلام کردند: باهمه قوا برای تحقق، ترویج و گسترش اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی‌مان اقدام خواهیم کرد و در مقابل شبیه خون فرهنگی، هوشمندانه ایستاده‌ایم.

در سال‌های گذشته سوگواره احلی‌من‌العسل با اجتماع هزاران نفری دانش‌آموزان برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی این برنامه بیشتر قالب مجازی پیدا کرد و بیشتر برنامه‌ها ضبط شده و یا به صورت زنده در بستر فضای مجازی پخش شد.

البته تعدادی از برنامه‌ها نیز به صورت حضوری در فضای باز 200 بقعه متبرکه کشورمان برگزار شد. از جمله برنامه‌هایی که به صورت زنده برگزار و در آن نوجوانان به مداحی، سرودخوانی و عزاداری در رثای حضرت قاسم(ع)، نوجوان دلیر دشت کربلا پرداختند، برنامه‌ای بود که در حرم امام راحل(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد و در برخی از مناطق نیز سوگواره به صورت کاروان عزاداری ماشینی برگزار شد.

البته برنامه‌هایی که به صورت حضوری برگزار شد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اغلب بدون حضور گسترده نوجوانان برپا شد.

در این مراسم‌ میثاق‌نامه نهمین سوگواره سراسری احلی من العسل قرائت شد:

در این میثاق‌نامه آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«کُلُ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُ أَرْضٍ کَرْبَلاء»

ما نوجوانان عاشورایی و قاسم‌های امام خامنه‌ای در گام دوم انقلاب اسلامی ایران، در پاسخ به ندای «هَل مِن ناصرٍ یَنصُرُنی » امام شهیدمان، با سر دادن ندای «لبیک یا حسین» و «هِیهات مِنَّا الذِلَّة» با شهدای کربلا عهد می‌بندیم:

به تأسی از الگوی کربلاییمان حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام و سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی، ما مرد میدانیم و در گام‌ دوم انقلاب با تمام توان برای ساخت ایرانی قوی کمر همت خواهیم بست تا زمینه‎‌ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و حکومت مهدوی باشیم.

ضمن نفی گفتمان‌ها و سبک زندگی غیراسلامی، با همه قوا جهت تحقق، ترویج و گسترش اخلاق، معنویت و سبک زندگی اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی‌مان اقدام خواهیم‌کرد و در مقابل شبیه خون فرهنگی، هوشمندانه ایستاده‌ایم.

در مقابل دَدمنشی‌ها و کینه توزی‌های صهیونیسم بین‌الملل و استکبار جهانی در جهت توقف پیشرفت علمی کشور اعلام می‌داریم: سنگرهای علمی کشور با خون شهدای علم و فضیلت، همچنان زنده است و ما خود را مجاهدان این سنگر و ادامه دهندگان راه شهدا می‌دانیم و با  جهاد علمی خود، دشمن بدخواه و کینه‌توز را ناکام می‌سازیم.

با الگوگیری از شهدای نوجوان دشت کربلا، خاصه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام، شهدای دفاع مقدس و جبهه مقاومت؛ با بصیرت دینی و انقلابی خود همچنان بر عهد خویش با ولایت تا پای جان، پایبندیم.

در پایان اعلام می‌کنیم، ما ملت شهادت و قاسم‌های دفاع از حرمُ الله و مردان میدان جهادیم و تا استقرار حکومت عدل جهانی حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، عاشورایی ایستاده‌ایم. ان‌شاءالله

دانش آموزان و نوجوانان عاشورایی ایران اسلامی

24 مرداد ماه ۱۴۰۰ / مصادف با ششم محرم الحرام 1443 هجری قمری

یادآوری می‌شود؛ هرساله در روز ششم محرم‌الحرام که به نام حضرت قاسم بن‌حسن(ع) نام‌گذاری شده است، همایشی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور با عنوان «احلی من‌العسل» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha