فعالیت ۶۰ روحانی طرح «هجرت» در چالدران
کد خبر: 3991231
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴

فعالیت ۶۰ روحانی طرح «هجرت» در چالدران

امام‌جمعه چالدران گفت: ۶۰ روحانی در قالب طرح «هجرت»، با حضور در ۱۰۰ مسجد و حسینیه این شهرستان اقدام به تبلیغ و تببین پیام عاشورا می‌کنند.

ارسالی|فعالیت ۶۰ روحانی طرح «هجرت» در چالدرانحجت‌الاسلام علی محمدزاده، امام‌جمعه چالدران، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن محرم، ۶۰ روحانی در قالب طرح «هجرت» از حوزه علمیه قم به چالدران اعزام شده‌اند.

وی افزود: این روحانیون با حضور در ۱۰۰ مسجد و حسینیه این شهرستان اقدام به تبلیغ و تبیین پیام عاشورا و محرم کرده و به سوالات شرعی مردم پاسخ می‌دهند.

امام‌جمعه چالدران ادامه داد: محرم فرصت بی‌نظیری برای انتقال سیره و رفتار اهل‌بیت‌(ع) به نسل جدید است و علما باید این فرصت را غنیمت شمرده و درس‌های عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

وی با اشاره به نقش روحانیون و مداحان در این ایام تصریح کرد: آنها سفیران و طلایه‌داران محرم هستند که وظیفه سنگین تبیین آموزه‌های اسلام و عاشورا را برعهده دارند و در این راه باید توجه ویژه‌ای در گفتار و رفتار خود داشته باشند تا موجب گمراهی مردم را فراهم نکنند.

حجت‌الاسلام محمدزاده همچنین اظهار کرد: امروزه دشمنان با سرمایه‌گذاری زیاد بر روی جنگ نرم در تلاش هستند تا باور و اعتقادات جوانان مسلمانان را تحت تاثیر قرار دهند که در این میان هوشیاری و بصیرت علما و مسئولان را می‌طلبد.

خبرنگار: سمیرا محمدی

 

انتهای پیام
captcha