محرم خوسف؛ بدون آیین‌های سنتی جمعیتی
کد خبر: 3991308
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳

محرم خوسف؛ بدون آیین‌های سنتی جمعیتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوسف گفت: برگزاری مراسم بیل‌زنی، علم‌گردانی، نخل‌برداری و دسته‌روی هیئت‌های مذهبی در محرم 1400 ممنوع است.

محرم خوسف؛ بدون آیین‌های سنتی جمعیتیحجت‌الاسلام حسن سهرابی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوسف در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: مراسم دسته‌روی، نخل‌برداری، علم‌گردانی و بیل‌زنی که همه ساله در روز عاشورا در این شهرستان با شور و شکوه خاصی برگزار می‌شد، امسال به جهت حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که تضمین‌کننده جان مردم شهرستان است برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله باکرونا از طرف مسئولان هیئت‌های عزاداری، افزود: مصوبات ستاد ملی کرونا در این خصوص به‌عنوان قانون برای همه لازم‌الاجراست و اگر رعایت نکنیم و فردی گرفتار کرونا شود، گناه و جرمی را مرتکب شده‌ایم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوسف بیان کرد: مکان‌های روباز هیئت‌ها برای برگزاری مراسم درنظر گرفته شده و ایستگاه‌های صلواتی نیز به ایستگاه‌های فرهنگی تغییر پیدا کرده و چای و شربت توزیع نخواهند کرد.

سهرابی‌نژاد یادآور شد: در این روزها مردم می‌توانند نذورات غذایی خود را به جیره خشک و همچنین سبد غذایی و مواد شوینده تغییر دهند‌.

انتهای پیام
captcha