معیار بندگی؛ بالاترین امتیاز برای یک انسان
کد خبر: 3991510
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

معیار بندگی؛ بالاترین امتیاز برای یک انسان

امام جمعه زنجان معیار بندگی را بالاترین امتیاز برای یک انسان خواند و گفت: پیغمبر اسلام(ص) افضل انبیا است ولی در واجبات نماز در ابتدا به بندگی و سپس بر رسالت پیامبر شهادت می‌دهیم و این نشان می‌دهد که پیامبر (ص) از پله بندگی به  مقام رفیع رسالت رسیده است.

معیار بندگی؛ بالاترین امتیاز برای یک انسانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، شب گذشته، 26 مرداد ماه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: شور و عشق به امام حسین (ع) برای همیشه در قلوب مسلمانان جاری و ساری است و خاموش شدنی نیست و حركت انقلابی امام حسین(ع) با تكیه بر ارزش های الهی و دینی ماندگار شد.

وی ابراز کرد: تاکنون هرچه در رابطه با حضرت ابوالفضل (ع) گفته شده، قطعا نتوانسته حق مطلب را در رابطه با ایشان بیان کند و آنچه که تجلی شخصیت این حضرت است را می‌توان در سخنان امام دید که یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها بندگی است.

امام جمعه زنجان معیار بندگی را بالاترین امتیاز برای یک انسان خواند و گفت: پیغمبر اسلام(ص) افضل انبیا است ولی در واجبات نماز در ابتدا به بندگی و سپس بر رسالت پیامبر شهادت می‌دهیم و این نشان می‌دهد که پیامبر (ص) از پله بندگی به  مقام رفیع رسالت رسیده است و این مهم نشان از مقام بالای بندگی دارد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به جایگاه بندگی باید فرمان و دستورات الهی توسط فرد مورد اطاعت قرار گیرد و این بدین معنا است که واجبات را انجام داده و از محرمات خودداری کند. در سوره حمد در نمازهای یومیه بارها تکرار می‌کنیم که فقط خدا را می‌پرستیم و این عبادت منحصر و مختصص خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان عبد را کسی دانست که عمل و سخنش رنگ خدایی دارد و تسلیم محض او است، تصریح کرد: بندگی سبب عزت می‌شود و برای تسلیم بودن در قبال دستورات الهی باید در قبال پیامبر(ص) و ائمه(ع) نیز مطیع بود و در زمان حاضر نیز گوش به فرمان ولی امر زمان بوده و از وی اطاعت کرد.

وی با اشاره به درجه بالای حضرت ابوالفضل العباس (ع) در مقام بندگی، یادآور شد: آن حضرت مقامی دارد که همه شهدا به جایگاه او غبطه می‌خورند و اینجاست که باب‌الحوائج بودن معنا می‌یابد حضرت ابوالفضل العباس (ع) در راه خدا دو دست خود را از دست داد و حال میلیون‌ها دست برای حاجت‌روایی به سمت او دراز می‌شود.

خاتمی با تشکر از مردم زنجان در برگزاری متفاوت آیین یوم‌العباس، بیان کرد: زنجانی‌ها اهل شور و شعور حسینی هستند و مردم هرساله در دسته حسینیه اعظم شاهد این شور بودند و سال گذشته و امسال نیز زنجانی‌ها شعور حسینی خود را به نمایش گذاشتند و در وضعیتی که میزان مبتلایان در حال افزایش است، مردم رعایت پروتکل‌ها را که اصل اول در پیشگیری بود، در مجالس محدود برگزار شده رعایت کردند.

انتهای پیام
captcha