اردبیل؛ پایتخت حسینی + فیلم
کد خبر: 3991541
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

اردبیل؛ پایتخت حسینی + فیلم

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل، گفت: اردبیلی‌ها در طول تاریخ درجه اعلی ارادت خالصانه خود به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در میدان عمل به اثبات رسانده و موکب عزای حسین(ع) در این استان تنها مختص دهه محرم نیست بلکه در روزها و هفته‌ها و ماه‌هایش و در شمایل مختلف و موضوعات متنوع در جریان است.

اردبیل؛ پایتخت حسینیت + فیلمنهضت حورزاده، مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: اردبیلی‌ها در طول تاریخ درجه اعلی ارادت خالصانه خود به سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در میدان عمل به اثبات رسانده و موکب عزای حسین(ع) در این استان تنها مختص دهه محرم نیست بلکه در روزها و هفته‌ها و ماه‌هایش و در شمایل مختلف و موضوعات متنوع در جریان است.

وی افزود: عزاداری‌های محرم سال‌جاری، با توجه به شیوع ویروس کرونا رنگ و بویی خاص پیدا کرده و عاشقان حسینی با رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی به عزاداری پرداختند.

حورزاده اظهار کرد: تاریخ صدها سال گذشته این دیار به نوعی با جوهره واقعه انسان‌ساز عاشورا و پدیدآورنده آن دارد و این پیوستگی بی‌هیچ شبهه‌ای تاکنون مستدام بوده است و اینجا هر لحظه می‌شود شگفتی‌ها و دقائق عاشورا را با سینه‌ای فراخ تنفس کرد.

مدیرعامل اتحادیه و مؤسسات قرآنی استان اردبیل، ادامه داد: عزاداری‌های مؤسسات، خانه‌های قرآنی و همچنین محافل انس با قرآن در مناطق مختلف شهری و روستایی استان با هدف ارادت قرآنیان استان به ساحت مقدس سالار شهیدان بوده است.

حورزاده بیان کرد: کسب رضایت الهی در دنیا و آخرت با مشارکت در ترویج فرهنگ قرآنی یک اولویت اساسی است و به همین منظور ۲۷۰ ساعت آموزش‌های تخصصی ور ایام دهه اول محرم در حوزه‌های مختلف ارائه شده و استان اردبیل به سرآمد آموزش‌های قرآنی در کشور مبدل شده است.

انتهای پیام
captcha