بهره‌مندی 31 هزار عزادار حسینی از خدمات «نذر سلامت(2)» در کرمان
کد خبر: 3991775
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

بهره‌مندی 31 هزار عزادار حسینی از خدمات «نذر سلامت(2)» در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از خدمات بیش از 31 هزار عزادار حسینی از خدمات طرح ملی نذر سلامت (2) با خادمان حسینی در ایام دهه اول محرم جاری خبر داد.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: طرح «نذر سلامت (2) همراه با خادمان حسینی هلال» در دومین سال متوالی با حضور اعضای کانون‌های جوانان، دانشجویی، روستایی، طلاب و دانش‌آموزی در ایام سوگواری و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر استان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 31 هزار عزادار حسینی در دهه اول محرم از خدمات این طرح بهره مند شدند، افزود: یکی از اهداف والای جمعیت هلال احمر آشناسازی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با منش انسان دوستانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان با وفای ایشان است.

فلاح با اشاره به خدمات‌رسانی موفق جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی در سال‌های گذشته افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به منظور انسجام بخشی و پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی برای دومین سال متوالی در مراسمات مذهبی ماه محرم سال 1400 با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح «نذر سلامت (2) همراه با خادمان حسینی هلال» با مشارکت اعضای جوانان اجرا می‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط اعضای جوانان آموزش دیده، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیئت، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله ۲ متری، ضدعفونی دست‌های عزاداران از جمله رویکردهای مهم این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به مشارکت 350 نفر از اعضای جوانان در این طرح گفت: همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، تب‌سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری چون سرفه، عطسه در ورودی هیئت‌ها و همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران از جمله اقداماتی است که توسط این اعضا انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha