چهار مادر و پدر شهید و دو جانباز آسمانی شدند
کد خبر: 3991887
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
در هفته‌ای که گذشت؛

چهار مادر و پدر شهید و دو جانباز آسمانی شدند

در هفته‌ای که گذشت چهار پدر و مادر شهید و دو جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و و یاران خود پیوستند.

چهار مادر و پدر شهید و دو جانباز آسمانی شدندبه گزارش ایکنا؛ مرحومه حاجیه خانم کبری عابدی مادر شهیدان والامقام سیداحمد و سیدمحمد مهدی عابدی در سن 96 سالگی به علت کهولت سن و بیماری قلبی، پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان افتخار آفرینش، آسمانی شد و به شهیدانش پیوست.

شهید سیداحمد عابدی ۱۶ شهریور ماه سال ۱۳۳۱ چشم به جهان گشود و در ۲۱ اسفند سال ۱۳۶۳ در هور- اروند به شهادت رسید و از وی سه فرزند به یادگار مانده است.

شهید سیدمحمد مهدی عابدی در ۱۸ آذر سال ۱۳۴۵ چشم به جهان گشود و در ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران به فیض عظیم شهادت نائل شد.

مادر شهیدان علی صفدر و یارمحمد افروز

حاجیه خانم گلی آبزیره مادر گرامی شهیدان والامقام علی صفدر و یارمحمد افروز از شهدای بخش زیلایی از توابع شهرستان مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به دلیل کهولت سن دیدار حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید یارمحمد افروز سال 1362 در قصرشیرین و شهید علی صفدر افروز سال 1365 در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان مجید و حمید رستگار

مرحومه حاجیه خانم افضل رستگار مادر شهیدان والامقام مجید و حمید رستگار از شهدای شهر فورگ از توابع شهرستان داراب بر اثر بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

شهید مجید رستگار سال ۱۳۶۲ در منطقه حاج عمران به شهادت رسید و شهید حمید رستگار سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر، گردن، صورت و سینه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدر شهیدان احمد و محمود نجفی

مرحوم عباس نجفی پدر شهیدان احمد و محمود نجفی پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش بر اثر کهولت سن در 88 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

برادران شهید احمد و محمود نجفی در هشتم بهمن 1345 و اول شهریور 1347 در کردگوی گلستان چشم به جهان گشودند و در اول اردیبهشت 1367 و اول اردیبهشت 1365 به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و گلزار شهدای گرگان میزبان پیکر این دو شهید والامقام است.

جانباز 70 درصد

جانباز سرافراز 70 درصد حاج علی‌اصغر مهربان یادگار دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

شهید والامقام حاج علی‌اصغر مهربان سال 1324 در مشهد متولد شد و سال 1366 حین عملیات در منطقه اروندرود شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل‌ آمد.

جانباز 70 درصد

جانباز سرافراز 70 درصد حاج عبداله محمودلو یادگار دوران دفاع مقدس پس از سال‌ها تحمل رنج و جراحات ناشی از جنگ تحمیلی دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

همچنین، شهید والامقام حاج عبداله محمودلو در 23 بهمن سال 1364 حین عملیات والفجر 8 در منطقه اروندرود شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل‌ آمده بود.

انتهای پیام
captcha