انتشار دو کتاب عاشورایی از نشر بین‌الملل
کد خبر: 3994244
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰

انتشار دو کتاب عاشورایی از نشر بین‌الملل

چاپ و نشر بین‌الملل به تازگی چاپ هشتم کتاب «آینه‌داران آفتاب» و «طواف عشق» را روانه بازار نشر کرده است.

انتشار دو کتاب عاشورایی از نشر بین‌المللبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی نشر بین‌الملل، کتاب «آینه‌داران آفتاب» نوشته محمدرضا سنگری با قیمت ۳۲۰ هزار تومان به همت چاپ و نشر بین الملل به چاپ هشتم رسید.
 
در این مجموعه نهضت حسین(ع)، مردمی‌ترین حادثه تاریخ اسلام است که گره‌خوردگی عاطفی مردم در عین ارزشمند بودن، آسیب‌های متعددی در پی داشته و تحریف و افزودن‌های فاقد استناد از آن جمله است و این کتاب سعی کرده با پژوهش‌های دقیق و کاوشگرانه از لابه لای شاخ و برگ‌ها حقیقت را بشناسد.
 
جلد اول این کتاب شامل ۴ فصل است که در فصل اول با عنوان مباحث تحلیلی، جایگاه و فضائل اصحاب حسین(ع) به فضیلت‌ها و ویژگی‌های یاران امام حسین(ع) پرداخته شده است. در فصل دوم به شهیدان پیشاهنگ و در فصل سوم به شهیدان نبرد نخستین و فصل چهارم به شهیدان نبرد تن به تن اختصاص یافته است.
 
این کتاب در پاسخ به سؤالات متعددی است که درباره چرا و چگونگی به حسین(ع)، پیوستن و شکل گیری منظومه عاشورا و نهضت بزرگ حسین (ع) و جایگاه آن‌ها در ذهن ایجاد می‌شود.
 
در جلد دوم آن نیز در فصل پنجم دوتن از شهیدان نماز معرفی شده‌اند، در فصل ششم ۹ تن از شهدای پس از نماز شناسانده شده‌اند و در فصل هفتم که از گسترده‌ترین فصول کتاب است، توضیحاتی درباره ۲۴ تن از شهیدان بنی‌هاشم آورده شده است. در آخرین فصل این کتاب به شهیدان پس از امام (ع) پرداخته می‌شود.
 
خلاصه لهوف در طواف عشق
کتاب دیگر، «طواف عشق» است که خلاصه‌ای از کتاب لهوف را شامل می‌شود و به قلم محمدحسین رجبی دوانی نوشته شده است. این کتاب با وجود اختصار، حاوی برخی نکات و مطالب اختصاصی است که در دیگر کتب مقاتل وجود ندارد.
 
تحلیل علل و فلسفه قیام امام حسین(ع) و پاسخ به شبه‌هایی که از گذشته برخی از اهل تسنن درباره اینکه امام(ع) با علم بر نداشتن یاور خود را به تهلکه افکنده وارد میکردند. از ویژگی‌های این کتاب است.  زیرا معمولاً نویسندگان مقاتل به شرح وقایع پیش آمده برای حضرت سیدالشهدا بسنده می‌کردند و به تبیین علل و چرایی قیام حسینی نمی‌پرداختند.
 
از دیگر نکات این پژوهش که به اصل و متن کتاب لطمه‌ای وارده نشده؛ حذف بیشتر اشعار مندرج در متن است، به سبب آنکه مثال شرح وقایع نبود و همچنین در ترجمه، زیبایی و لطافت شعر از بین می‌رفت.
انتهای پیام
captcha