برگزاری پویش کتابخوانی «نسل حسین» با محور چهار کتاب
کد خبر: 3994650
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

برگزاری پویش کتابخوانی «نسل حسین» با محور چهار کتاب

پویش کتابخوانی «نسل حسین» با محور چهار کتاب از 19 مرداد تا 19 شهریور برگزار می‌شود.

برگزاری پویش کتابخوانی «نسل حسین» با محور چهار کتاببه گزارش خبرنگار ایکنا؛ پویش کتابخوانی «نسل حسین» با محور چهار کتاب «همرزمان حسین»، «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن»، «تنها گریه کن» و «پشت در‌های بهشت» با شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم»، از ۱۹ مرداد تا ۱۹ شهریور برگزار می‌شود.
 
این پویش با همکاری کتابشهر ایران، سازمان تبلیغات و مرکز رسانه‌ای شیرازه برگزار شده و در پایان، ۲۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی به برگزیدگان خود اهدا می‌کند.
 
در ادامه به معرفی این کتاب‌ها می‌پردازیم.
 
همرزمان حسین
 
کتاب «همرزمان حسین» مجموعه سخنرانی‌های رهبر فرزانه انقلاب در محرم سال ۱۳۵۱ است. موضوع این سخنرانی‌ها تحلیل رسالت و مبارزات سیاسی ائمه (ع) است و از مرارت‌ها و سختی‌ها و مجاهدت‌هایی که ائمه به دوش کشیده‌اند، سخن می‌گوید و شامل ۱۰ گفتار است.
 
معظم‌له از سوم تا ۱۲ محرم از ساعت هفت و نیم  تا نه صبح در این هیئت بیانات خود را در موضوع سیره امامان معصوم (ع) در قالب طرح انسان ۲۵۰ ساله مطرح می‌کنند. تمرکز اصلی این بیانات بر تحلیل زندگی امام سجاد (ع) تا امام کاظم (ع) است. چهار امام عزیزی که در اذهان متشرّعان آن زمان بیشتر به عنوان افرادی ساکت و منزوی معروف بوده‌اند.
 
برای تهیه «همرزمان حسین»، منتشرشده در انتشارات انقلاب اسلامی، عدد ۱۲ را به ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنید.
 
پشت در‌های بهشت
رمان «پشت در‌های بهشت» نوشته رضا کاشانی اسدی که درباره رخداد‌های پیش و پس از واقعه عاشورا و جامعه کوفه در آن زمان است، به‌تازگی به هما انتشارات کتاب جمکران به چاپ پنجم رسیده است. رضا کاشانی نویسنده این اثر، در رمان فضای خدعه و خفقان زمان شهادت امام حسین (ع) را به تصویر کشیده و برخی از عبرت‌های ماجرای عاشورا را در قالب داستان بیان کرده است. او با استفاده از روایات تاریخی، ماجرای زندگی فردی را به تصویر کشیده که بخشی از زوایای پنهان آن برهه تاریخی را برای مخاطب روشن می‌کند.
 
نویسنده این کتاب، مخاطبش را به شهر کوفه و زمانی می‌برد که ۱۰ هزار نامه برای امام حسین (ع) فرستاده شده و از او دعوت کرده اند برای امامت به کوفه بیاید. اما با ورود عبیدالله بن زیاد، ورق برمی‌گردد و کوفه روی دیگرش را نشان می‌دهد. در نتیجه کوفه در اختیار ابن زیاد قرار گرفته و مردم شهر و قبایل برای بیعت با او، از هم سبقت می‌گیرند.
 
در این کتاب با فردی به نام «موقع» که جوان کوفی و شاگرد ویژه حبیب بن مظاهر است، آشنا و همراه می‌شویم. پدرِ موقع نیز از ترس خشم ابن زیاد به دربار رفته و موقع را نیز با زور به همراه خود برای دستبوسی می‌برد. پدرش او را در خانه حبس می‌کند تا دور و بر حبیب بن مظاهر نباشد. وقتی حبیب به قصد پیوستن به امام حسین (ع) از کوفه خارج می‌شود، موقع با واقعیتی روبه‌رو می‌شود که سرنوشتش را تغییر می‌دهد.
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب عدد ۱۱ را به سامانه ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال یا با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور، این کتاب را تهیه کنند.
 
تندتر از عقربه‌ها حرکت کن
روایت حرکت به سوی یک اتفاق بزرگ کتابی از بهزاد دانشگر است که  زندگی مدیر جوان موفق یک شرکت دانش‌بنیان به نام نوید نجات‌بخش را روایت می‌کند. این کتاب حاصل گفتگو‌های دانشگر و نوید نجات‌بخش و دیدار‌های مکرر دانشگر از بهیار صنعت سپاهان در سال ۱۳۹۵ است.   شرکت دانش بنیان بهیار صنعت سپاهان با بیش از بیست سال سابقه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی با فناوری بالا در شهرک علمی و تحقیاتی اصفهان مشغول به فعالیت است.   
 
این کتاب روایتی از مسیر پر فراز و نشیب و پر چالش جوانی است که در جامعه امروزی نه ارثیه چندانی دارد و نه حاضر است برای موفق شدن شرکتش به احدی باج بدهد و رشوه بگیرد. چارچوب‌های خودش را دارد و با همان چارچوب‌ها که برگرفته شده از روایات بزرگان دین اسلام  و راهنمایی‌های علما و رهبر انقلاب است، تلاش می‌کندتا شرکتش را گسترش دهد. اما همه اطرافیان او  و مدیران دولتی دیگر چنین کاری را غیرممکن می‌دانند.
 
«تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» به همت دفتر نشر معارف منتشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب عدد ۴ را به ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.
 
تنها گریه کن
کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی، روایت زندگی اشرف سادات منتظری مادر شهید محمد معماریان است که در انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است. در این کتاب تصویری کوتاه و مختصر، اما پر معنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت‌پذیری زنی را می‌خوانید که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال این سرزمین نمود و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشت فروگذار نکرد.
 
اشرف السادات منتظری مادر شهید محمد معماریان که عاشقانه و خالصانه برای فرزندان این سرزمین از جان و دل مایه می‌گذاشت. بخشی از این کتاب به مبارزات انقلابی خانم منتظری در قم و تهران می‌پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می‌دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیرزوی انقلاب داشت. بخش دوم کتاب به خاطرات مادر از زمان جنگ اختصاص دارد و شهادت فرزند دلبندش محمد و همچنین فعالیت‌های این مادر برومند پس از جنگ  و مشارکت‌های سازنده‌اش در کار‌های خیر مردمی و اجتماعی.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب عدد ۱۰ را به ۵۰۰۰۵۴۶۰ ارسال یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.
انتهای پیام
captcha