کتاب «اربعین رسانه شیعه» منتشر شد
کد خبر: 3996032
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸

کتاب «اربعین رسانه شیعه» منتشر شد

انتشارات سروش کتابی با عنوان «اربعین رسانه شیعه» نوشته حامد طالبی را در آستانه ایام اربعین حسینی(ع) روانه بازار نشر کرد.

«اربعین رسانه شیعه» منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، چاپ نخست کتاب «اربعین رسانه شیعه» نوشته حامد طالبی در آستانه اربعین حسینی و شروع پیاده‌روی اربعین، به عنوان یکی قدرتمندترین نماد‌های همبستگی میان جهان تشیع به همت انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.
 
در مقدمه کتاب آمده است: آیین‌های حسینی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مراسم جمعی و اجتماعی شیعیان هستند که از حیث تأسیس، تکوین و کیفیت اجرا عمدتاً با زمینه‌هایی از فرهنگ عامه عجین شده‌اند. آیین پیاده‌روی اربعین با توجه به حضور میلیونی اقشار و ملیت‌های گوناگون شیعه از اقصی‌نقاط جهان، به ویژه در سال‌های اخیر گسترش چشمگیری داشته و به یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات آیینی جهان تبدیل شده است.
 
در بخشی از کتاب می‌خوانیم: پیاده‌روی اربعین از جمله رویداد‌های بزرگی است که همه ارزش‌های خبری مانند بزرگی، تازگی، مجاورت، دربرگیری، شگفتی و برخورد را با هم دارد. چنین ویژگی کم‌نظیری پیاده‌روی اربعین را به موضوعی بسیار قابل توجه در علوم خبری و ارتباطی تبدیل می‌کند. اربعین نقش مهمی در تداوم واقعه عاشورا دارد و اگر نقش‌آفرینی پیغام‌آورانه حضرت زینب(س) از عاشورا تا اربعین نبود شاید نهضت حضرت امام حسین(ع) تداوم تاریخی به این‌گونه پیدا نمی‌کرد و حقایق واقعه کربلا به ما به‌صورت فعلی نمی‌رسید.
 
در سرفصل این اثر موضوعاتی، چون اربعین رسانه شیعه، روایت مقام معظم رهبری از نقش رسانه‌ای پیاده‌روی اربعین، رسانه در ارتباطات سنتی، کارکرد‌های ارتباطی اربعین، اربعین و ارتباطات میان‌فرهنگی، اربعین و شناخت ظرفیت ضدتروریستی مسلمانان و ... مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.
 
همچنین، کتاب «اربعین رسانه شیعه» ۱۴۰ صفحه‌ای در قطع رقعی و با قیمت ۴۰ هزار تومان به همت انتشارات سروش روانه بازار نشر شد.
انتهای پیام
captcha