تست کرونا در فرودگاه‌ها فقط از زائران داوطلب گرفته می‌شود
کد خبر: 4001482
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

تست کرونا در فرودگاه‌ها فقط از زائران داوطلب گرفته می‌شود

در حالی زائران اربعین حسینی وارد کشور می‌شوند که برخلاف گفته مسئولان، در بدو ورود فقط از زائرانی که به صورت داوطلبانه اعلام کنند علائم کرونا دارند، تست کرونا گرفته می‌شود.

جمعه/ گرفتن تست کرونا فقط از زائران داوطلب در فرودگاه‌ها

به گزارش خبرنگار ایکنا، چند روزی است که پروازهای بازگشت زائران ایرانی اربعین حسینی به کشور آغاز شده است.

قبل از آغاز اعزام‌های اربعین، مسئولان ستاد مرکزی اربعین و وزارت بهداشت بر این مسئله تأکید داشتند که هنگام بازگشت از زائران تست کرونا گرفته می‌شود، اما بر اساس مشاهدات خبرنگار ایکنا در زمان بازگشت به کشور، در فرودگاه امام خمینی(ره) قبل از گیت ورودی به زائران اعلام می‌شد که هر کسی که علائم کرونا دارد می‌تواند تست دهد.

یعنی انجام تست کرونا بر اساس خود اظهاری زائران مبنی بر داشتن علائم کرونا بوده و هر زائری که می‌خواست از سلامت خود مطئن شود این امکان را داشت که در فرودگاه تست کرونا دهد اما این مطلب که از همه زائران اربعین حسینی در بازگشت تست کرونا گرفته می‌شود عملاً محقق نشده و صحت ندارد.

نکته جالب اینکه در هنگام ورود به فرودگاه نجف، هم تست منفی کرونای زائران ورودی مورد بررسی قرار گرفت و هم از تب‌سنج استفاده شد، اما در هنگام بازگشت در فرودگاه امام خمینی(ره) حتی تب‌سنج نیز مورد استفاده قرار نگرفت و فقط اعلام می‌کردند که اگر کسی علائم کرونا دارد برای تست تشریف بیاورد.

انتهای پیام
captcha